/ Life of Sofie /

Torsdag 29 Maj 2008| Känslomässigt

Nu är det inte långt till 10 veckors semester. Det är bara sex skoldagar kvar, tänk vad tiden har gått fort? Det kändes som att jag började lekis igår.. Men dagen började med svenska och sånt, jag gjorde klart min bok! Äntligen, jag är riktigt stolt över den. Den handlar om mysterium och sådant. Det var riktigt skönt att vara ute i det fina vädret när det var ungefär tjugo grader och inte minst femton grader i skuggan! Efter lunchen hade vi klassråd sen berätta min lärare något sorgligt för 5:orna i min klass. Eftersom vi är fem och sexor i vår klass. När de börjar sexan då kommer de få en ny lärare som är riktigt dåligt för dem, jag var nära på att gråta eftersom jag kommer sakna denna klass så mycket. Vi alla kändes som en familj, en familj som inte splittras. Vi ställde upp för varandra när som helst och ungefär varje Fredag hade vi filmkväll men nu kommer det säkert inte att hända, åååh! Jag vill tillbaks till den gamla tiden, där allt var perfekt. Men men.. livet går vidare och nu ska jag inte prata om sorgliga saker. Efter min lärare hade berättat allt det där hade vi idrott och på idrotten hade vi lacrossc brännboll... Det var rätt kul, men jobbigt att våran sportfåne Philip var inte i vårat lag och han tog lira hela tiden så vi fick nästan vara ute hela tiden.. När idrotten var klar hade vi vattenkrig! Det vaaaar sååå kul.. Sprang igenom det kalla vattnet hela tiden och kände bara sprudlande glädje när man såg de andra också skratta och skrika. Men det var jobbigt att gå hem i mina våta kläder eftersom jag inte hade extra underkläder. När jag kom hem kom Hannah till mig, vi var ute och hoppa studsmatta, sen gick vi till en park och gunga. Vi käka glass och så, sen hjälpte hon mig att välja kläder till studentfesten imorgon. Efter det gick vi till henne och gjorde lite grejer, efter det så gick vi ner till ICA för att hämta ett H&M paket och så köpte vi glass! På vägen hem lyssnade vi hela tiden på Chris Brown - Forever. Som vi fastnat för, när vi var hemma slet Hannah upp paketet och leta efter sina kläder. Nu har hon smittat mig med hennes shoppinghumör, så jag ska kika in på H&M sidan snart och försöka skicka hem lite kläder, sen måste jag in på nelly.com och skicka hem ett söt PAUL FRANK pyjamas för 399 kr! Lite dyrt, men det får väl gå eftersom den är så söt. Efter hon hade ätit gick vi hem till mig och då åt jag, sen när jag hade ätit skulle Hannah gå hem så jag följde henne en bit. När jag var hemma gjorde jag citronfromagé och nu ska jag dra. Ni får ha det bra, puss!