/ Life of Sofie /

Söndag 30 November 08| Första advent!

Hejsan alla läsare. Idag vakna man rätt så tidigt, varför vaknar jag alltid tidigt när mina kompisar vaknar vid halv elva halv tolv? Måste väl ha ärvt det av min pappa som går upp tidigt eller inte brukar sova så länge, fasen! Idag är det i alla fall första advent, verkligen jättekul! Vi har städat lite här i huset och idag ska vi väl julpynta lite mer och julbaka, mysigt va? Vi ska kanske på någon julmarknad, det låter härligt det! Det ska bli lussebullar och kanske pepparkakor, vi blir nog tvungna att göra lussebullar och pepparkakor igen innan julen, för jag & mina syskon brukar alltid äta upp dem innan julen, hihi!

Imorgon är det den första december, då börjar alltså julkalendern. Jag har inte direkt varit någon stor fan av julkalendern, för nu på senaste tiden har de blivit jättetråkiga. Vem kolla på förra årets julkalender? Jag kolla inte på ett enda avsnitt, shit! Men i år tänker jag i alla fall kolla på ett avsnitt, får väl se om det är roligt eller inte.. Är det någon som vet vad den kommer handla om, haha? Imorgon blir jag tvungen att plugga en massa också, ska ta hem matteboken och plugga så jag går sönder, skämt åsido. Vi har ett matteprov på Tisdag och det är geometri som är verkligen jättetråkigt. Sen är det hemkunskaps prov på Onsdag, jag kan nästan allting så det är skönt!

Jag & pappa kanske åker till stan nästa vecka också, en kompis kommer väl säkert hänka också.. Jag behöver köpa julklappar till hela familjen, men då har jag inte råd med någonting till mig själv, buhu. Men kan väl be pappa lite snällt, lilla pappa, haha! Nej ni, det blev ett långt inlägg, eller det brukar bli det hela tiden, whatever. Hörs senare, lots of kisses sötnosar. Ha en toppen dag!