/ Life of Sofie /

Torsdag 30 April 09| Skoljoggen

Tjena! Hann inte blogga igår, för efter skolan var jag med Hannah och senare åkte jag och mamma till ICA Maxi för att möta mitt handbollslag och inventerade. Vi jobbade i cirka 4 timmar, sjukt jobbigt. Från början var det kul, men sen var det riktigt jobbigt! När jag kom hem, var klockan 10 då somna jag på direkten. Men det var värt all arbete, för vi tjäna ungefär 14 000 kr, superbra!

Men men, idag var det inte en vanlig skoldag. Hade först engelska och då var det ett oförberett prov, superenkelt. Sen var det matematik och då har vi börjat med algebra och ekvationer, det verkar supersvårt men vi har världens bästa mattelärare. Han är grym på att förklara! Efter matten var det skoljoggen! Skoljoggen var 4,7 km lång! Man kunde få springa, jogga eller gå. Jag & några kompisar valde att gå och sen efter vi har gått ett tag kommer de som springer, vi hade kanske gått i 10 minuter och så kommer de förbi oss och springer in i mål, snabba eller vad? Men nu är man i alla fall hemma, en sån lättnad!

Idag är det valborg i alla fall, ska bli så himla kul. Men först måste jag åka med min familj iväg någonstans och sen ska jag möta Anchal, Desirée, Stina, Moa & Hannah. Vi ska gå på tivolit och vara där, sen ska jag, Desirée & Anchal sova hos Hannah. Superkul! Men, nu får ni ha en bra valborg så hörs vi, puss!


Matten..

Hannah, hon kommer döda mig...

Vi skulle räkna varor och sen när det var klart så skrev vi det på en gul lapp och satte dit dem vid deras priser, eller vad man ska säga.

Här ser ni, så himla många vi fick räkna, haha!

CRAZY!

Här satt vi och åt när det blev paus.