/ Life of Sofie /

Fredag 27 Februari 09| Skola på sportlovet!

Hej på er. Igår blev det ingen bloggning eftersom jag inte orkade och var hela dagen med min kusin Caroline i Lund. Var som sagt och hälsade på henne på universitetet där hon studerar arabiska. Hennes lärare var verkligen grymt skön och rolig. När vi skulle ta tåget hem åkte han med oss och då bjöd han mig på varm choklad från Pressbyrån? Grymt snällt! Lite senare åkte vi hem till Caroline och var där en stund och sen tog jag min väska och tog bussen in till Malmö och jag sa lungt och tydligt till busschauffören: två busshållsplatser. Jag åker en stund och sen vid den andra buss stationen som jag ska av vid åker han bara förbi! Så det blev en massa krångel, min morbror skulle komma och hämta upp mig, men jag hade åkt en buss station för långt, så jag ringde till hans mobil men den var hemma så hans fru svarade och sa att han hade åkt, så då visste jag inte vad jag skulle göra. Kunde inte få tag på honom, men sen när han kom hem igen ringde jag tillbaks och då kom de och hämtade mig, men det tog en ganska lång tid... Aja, så orkade inte blogga sen när jag kom hem..

Men idag följde jag med min kusin George & Maria till skolan på sportlovet! Helt sjukt, men jag har inget att göra på morgonen när man vaknar. Men det var kul att följa med och se hur det är, träffade även en massa söta barn. De var verkligen underbara och jättesöta! När de hade slutat för dagen hade de fritids och då var det disco, jag & min kusin ställde upp på en danstävling och den som vann fick ett pris. Så vi vann och fick lite godis, hehe. Resten av discot var jag DJ! Men nu är jag här och är trött, ska nog sova... Ikväll ska jag antingen på bio eller på middag, får se hur det blir. Ha det bra, puss!


När de hade träslöjd..

En flicka som heter Nellie bjöd oss på popcorn och godis som hon fått i Tyskland, hon berätta att när hon var där var det en lastbil som kasta ut stora svarta sopsäckar med godis, så hon bjöd på lite godis i skolan, snällt va?
#1 / / sara:

Hahaha sofie, hur kan du gå till skolan när man ska slippa skolan på lovet? :Ö<33