/ Life of Sofie /

Onsdag 29 September 10| 2 dagar kvar i skolan sen helg!

God förmiddag. Kom precis hem från skolan, typ. Hade en väldigt skön skoldag, hade sovmorgon till halv 10 som vanligt. Började dagen med bild, förut hatade jag det, för jag är verkligen inte kreativ. Men nu börjar jag gilla det, det är skönt att bara sitta och rita och slappna av, så det är bra!

Efter det hade vi Svenska och då fick vi göra förra nationellaprovets läsförståelse. Det var svårt, så man måste verkligen sitta och läsa om frågorna flera gånger så att man kan få fram ett bra svar. Sista lektionerna var i alla fall SO och Hemkunskap. På hemkunskapen skulle vi göra något vegetariskt och då gjorde jag Ratatouille och den blev riktigt god för att bara vara gjord av grönsaker och lite krossad tomat. Våran lärare tyckte t.o.m att den var jättegod, så det är super.

Nu kan inte jag skriva mer för jag ska snart bege mig till Conny's för att göra repetionsprov, sen om min magkänsla tycker det är okej så ska jag be om ett slutprov. Ha det bra så länge, puss ♥


Trevlig bild? Början på vårat pitabröd började där.


Massa nyttiga grönsaker till vår gryta.

Fräser i kastrullen.

Klar. Jag vet och jag erkänner, den ser motbjudande ut, men den var goood!

Vårat pitabröd som smaka deg, så därför fick inte våran HKK lärare smaka, hahaha!