/ Life of Sofie /

Lördag 28 Maj 11| En kärlekssaga.

God kväll alla. Ska snart lägga mig efter en rolig dag. Hade skola som vanligt, efter skolan så var jag med Emma, Alexandra & Claudia. Vi satte oss på en pizzeria och käkade, riktigt mysigt och sen kom även Moa och joinade oss. Efter någon timma drog vi hem till Emma och pratade om allt mellan himmel och jord. Vi kom även in på några hjärtskärande ämnen så det blev tårar men allt fungerade bra och vi pratade om hur vi skulle göra, jag älskar mina vänner ♥

Vid 8-tiden kom Daniels flickvän, hennes föräldrar och två systrar. Kan säga såhär, Daniels flickvän är inte hans flickvän länge till. Det är därför min mormor & morbror kom hit, för hans skull och för att träffa Daniels flickväns föräldrar. Flickvännen är syrian och alla syrianer som läser det här förstår hur det blir innan ett giftermål. Killen måste träffa tjejens föräldrar ganska ofta och göra allt för att imponera på dem och visa att man är den rätte. Ibland kan jag tycka att den syrianska traditionen är väldigt fin eftersom man måste kämpa för tjejen, visa att man älskar henne så otroligt mycket att man går igenom ett helvete (nästan ett helvete, det är jobbigt!) för hennes skull och verkligen bevisar det. Syrianska traditionen i mitt ♥

Nu orkar jag inte skriva mer, är alldeles för trött. Skriver mer imorgon idag, puss! ♥


Älskar den här bilden, snart har jag en egen hund.. ♥