/ Life of Sofie /

Portkod 1321

Ingen har väl missat Portkod 1321 som visas på svt.se/play? För i så fall, börja titta!!!!! Serien är grym och riktas mot tonåringar i min och din ålder. Det jag gillar mycket med den här serien är att det känns som att titta på sig själv på plasma-tv, för det är sånt vi gick igenom eller gör. Hur man ska hantera problem, föräldrarna inte förstår en eller att man bråkar med dem, sex, kompisproblem och framförallt, KILLAR. Hur ska man bete sig inför killen man gillar och vice versa? De har förvisso bara visat 3 avsnitt men jag är som besatt, jag älskar serien! Den visas idag klockan 17.00, så gå in och kolla! Det som är riktigt roligt med serien också är att man känner igen ganska många skådespelare. Killen som spelar Hannes heter Markus Hasselborg och honom har jag sett i Tsatsiki, morsan och polisen, Den bästa sommaren och Hip hip hora, så där gick jag inte miste om vem han var! Killen som heter Knutte heter Freddy Åsblom på riktigt och det tror jag alla vet vem det är! Han var ju med i Rosa och jag kommer ihåg hur jag och alla mina vänner va dööökära i honom, han var ju så söt!! Men nu har han vuxit upp till en man och blivit riktigt snygg ;-) Sedan får vi inte glömma Steph som spelas av Happy Jankell, älskar hennes riktiga namn, riktigt coolt! Hon har varit en av rollerna i en av mina favorit filmer, Tusen gånger starkare. Hon är även en av Thorsten Flincks döttrar, cooooolt va? =) Så nu tror jag alla har fattat, bänka er svt.se/play klockan 17.00 för jag kommer inte blogga då ;-)