/ Life of Sofie /

Söndag 23 September 12| Bröllopet var fantastiskt!

Hej allesammans! Kom just hem från stan, har varit där hela dagen. Vid 11 åkte hela släkten till The Westin (ett hotell) för att käka brunch. Det var riktigt mysigt, hotellet var väldigt fint och maten var supergod, riktigt stort utbud på allt. Lite senare kom Biagio och Jessica, denna gång som man och hustru! Efter brunchen så gick vi och shoppade, hotellet ligger i gallerian så det är bara att gå ut genom några dörrar så har man plötsligt 10-tals butiker framför sig, perfekt! Jag köpte en grej som jag velat ha länge, är såååå glad! Ni får se det när jag kommer hem till Sverige =) Vi träffade även mammas kusin Maro, hennes man Tony och deras dotter Sandy. Vi var en stund i deras salong och sen gick vi runt och pratade lite, mysigt mysigt! Så, sådär har min förmiddag sett ut! 
 
Igår var som sagt bröllopet, herrejösses vilken lång dag det var! Vet ni när jag gick upp?! Klockan 06.00!!!!!!! Jisses, jag var helt död! Jag hade ställt klockan på 10.00, jag var verkligen inte beredd att gå upp 4 timmar innan, ha ha. Men jag, Gaby och Nina åkte till Gabys salong för att fixa våra hår. Han hade så mycket att göra så därför var det viktigt att vi åkte tidigt. Håret blev jättefint, hade det utsläppt i stora lockar. När vi kom hem hade cateringen redan varit där och dukat fram frukosten, lyx! Makeup-artisten hade också kommit så jag blev sminkad av henne, hon var riktigt duktig! Men gillade inte hur hon la mascaran på mig, är fortfarande sur över det, men folk gav mig komplimanger för hur jag såg ut, så det kanske inte var så illa ;-)
 
Klockan 14.00 var alla bänkade i kyrkan för att vittna Jessica och Biagios största händelse i livet. Det var så vackert och fint! Vill också gifta mig nu, har varit på många bröllop de senaste 4 månaderna så nu är jag också rätt sugen, kanske 12-12-12 datumet? Någon som ställer upp? Ha ha! Efter ceremonin i kyrkan var det ca 3 timmar kvar tills vi skulle till hotellet och fortsätta fira, så jag, mamma, Vicky (mammas kusin), Vickys man Ziad och Fadia (mammas kusin) åkte ut till stan för att fika. Det var så himla roligt, för alla råglodde på oss. Inte konstigt med tanke på hur vi såg ut. Fadia och Vicky var så roliga, de skulle låtsas att de var Hollywood stjärnor, ha ha bästa! 
 
Vid 18.00 åkte vi tillbaka till hotellet och då skulle alla gå till cocktail-rummet. Där serverade de tilltugg, allt tilltugg var så gott! Fanns även barer så man kunde beställa något om man ville, jag fick en riktigt god en, utan alkohol såklart. Efter en timma var det dags att gå in i lokalen, jisses det var såååå fint! Som i en film! När alla satt sig ner började värden prata och då presenterade han brudtärnorna, var för sig med respektive. När han ropat upp deras namn sattes en låt på så började de dansa, väldigt kreativt! När han ropade upp brudparets namn så kom inte dem, utan en hel dansgrupp! Vilken show, det var så himla häftigt! Inspiration till mitt bröllop!!! Sen kom äntligen paret och alla började jubla, deras dans var bäst ;-) 
 
Maten vi fick var riktigt god, man fick 2 förrätter, sen fick man välja mellan biff, lax och kyckling, jag tog kyckling. Desserten var himmelsk, mums fillibabba! Det bjöds även på massa baklawa och kakor, så maten tog aldrig slut! Det hölls även en massa tal under kvällen, jag grät vet inte hur många gånger under kvällen, bröllop är väldigt känsligt och sorgligt, usch! Vid 01.00 var bröllopet slut och då var jag trött som en idiot, längsta dagen i mitt liv, ha ha. Bästa bröllopet jag vart på! Hittils ;-) 
 
Nu har jag skrivit en bok, men nu fick ni en inblick på hur bröllopet var, ungefär 15 %, he he. Jag orkar inte skriva mer, måste vara social med alla dessa människor, vi hörs senare. Puss ♥
 
 
Frukosten! 
Jag gör mig redo!
Pappan (Gaby) var väldigt upprymd, humöret på topp!
Här kommer den vackra och blivande bruden! 
Så underbar klänning, gorgeous!
Vackra Lilian!
Cocktail rummet!
Diamantklädd presentbox, så fint!
 
Finfina lokalen!
Mitt bord!
Jag trodde det här var praliner men det är faktiskt smör, ha ha!!!
Dukningen var utomstående, blev helt fascinerad! 
 
Hotellet vi var på, jag håller i menyn!
Bästa showen jag någonsin sett!
Förrätten, kronärtskocka och sparris soppa, sååå god!
Andra förrätten, sallad med något slags inbakatägg. 
Huvudrätten!
Den himmelska efterrätten!
En supesöt drink!
Tårtan!
 
Stort utbud på sötsaker!
Brunchen idag!
Söta Jessica!
Biagio!
Gaby och Lilian, bästa människorna!
Underbara och snälla Anwar med sonen Adrian!