/ Life of Sofie /

Fransförlängningen

På torsdag har jag haft min fransförlängning i 2 veckor. Jag vet inte om jag kommer fortsätta med det, jag kan inte riktigt bestämma mig. Det är lite blandade känslor. Först och främst, det var otroligt jobbigt att göra det, haha. Det tog mig 2 timmar och 20 min och den sista halvtimman var jag jättekissnödig men jag vågade inte fråga kvinnan som gjorde det om jag fick gå på toa för jag kände att jag tidigare hade varit en jobbig patient eftersom jag hade frågat om halstabletter flera gånger, haha! Så när jag var klar sprang jag upp från sängen rakt till badrummet och då var jag jätteyr eftersom jag hade gått upp för snabbt, hade ändå legat där ett tag. Så jag sprangvinglade till badrummet, haha. Men det var inte det jag skulle prata om, haha. När jag såg mig i spegeln i badrummet blev jag positivt överraskad, det var precis som jag ville ha det! Så det var såklart värt tiden man låg där. Men det är jobbigt i längden. När jag duschar får jag inte gnugga ögonen och det är en ren plåga, fyfaaaan. Får inte gnugga ögonen överhuvudtaget men det är värst i duschen, är i princip blind där, haha. Sen får jag inte böja ögonfransarna och det stör jag mig också på, ibland kan fransarna lägga sig ner och då kan jag inte göra något åt det, men jag har gjort det några gånger ändå, hehe watch out we got a badass over here!! 
 
Jag tycker även att det är tråkigt att jag ser likadan ut hela tiden, men man kan så klart när man vill vara lite extra fin lägga eyeliner eller ögonskugga, men jag är inte bra på det så jag har inte kunnat gjort någonting, haha. Men det är samtidigt skönt för att man är "fräsch" hela tiden, jag brukar aldrig sminka mig så det var därför jag ville prova på det här. Jag träffade Bella direkt efter jag hade gjort fransförlängningen och det första hon säger är: "Oj, jag är inte van att se dig så här snygg och med smink överhuvudtaget!", haha den lille jäveln. 
 
Annars, jag tycker det är jättefint och jag var väldigt nöjd med resultatet men nu har många lossnat men det beror på att jag har pillat på mina fransar väldigt mycket och för att jag har böjt dem några gånger, de hade kanske hållt lite längre om jag inte varit lika pillig. Fransförlängningen kostade 500 kr och jag tror påfyllningen kostar 300 kr? Men många rekomenderar att man ska vänta tills alla fransar ramlat av och då gör man om på nytt. Men vi får som sagt se om jag gör om det, kanske väntar till sommaren.. Är det någon annan som har gjort fransförlängning?? 
 
 
Inne i badrummet, inte så bra ljus. 
Jaa, vad tycker ni???