/ Life of Sofie /

Hmmm???

Jaa, hur länge har inte jag och Emma pratat och drömt om detta. Att åka till London och få gå på gatorna som One Direction strövat på, ätit på restaurangerna dem ätit på, bara få shoppa där, gå på Madame Tussauds, få gå på afternoon tea och bara helt enkelt turista i det coola London. Och igår....
FÖRVERKLIGADE VI VÅR DRÖM OCH BOKADE!!!! Ni kan inte förstå den lyckan jag har inombords, jag är så överlycklig att jag bara vill skrika och skratta samtidigt, haha. Klart jag älskar att åka utomlands men det här är så himla speciellt, jag och Emma ska äntligen få åka utomlands tillsammans, och SJÄLVA! Vi har varit bästa vänner i 5 år och det här är vår första resa ihop som är början på allt! Jag har haft mina sparpengar jättelänga, ända sedan sommaren 2011 då jag jobbade för kommunen. Jag hade tänkt att ha dem pengarna till sommaren efter men sen kom jag på lite senare att jag borde ha det till en resa istället! Lite av dem pengarna gick till Kroatien i somras men sen när jag jobbade la jag tillbaka dem, så det var som att jag aldrig åkt på en resa, haha. Så jag har kunnat åka ganska länge och tjatat på Emma att börja jobba så att vi kan åka! Hon blev sur och bad mig inte tjata någon mer och att vi kunde prata om det här efter jul istället. Å nu fick hon pengar i julklapp som hon kunde använda till London så jag fick äntligen börja prata om det igen, haha! Igår hjälpte min pappa oss och då bokade vi! 
Vi ska bo på Tunes hotel som min kusin Cecilia har rekommenderat oss, hon är i London ganska ofta och bor ofta där om det nu finns rum, ganska populärt. Vi bor mitt i smeten och har gångavstånd till Oxford så jag och Emma är mer än nöjda! Vi fick betala 2669 kr för 4 nätter och det inkluderar bara gratis wifi, men då kan vi handla frukost på brittiska mataffärer och gå på små mysiga restauranger och få uppleva mycket av kulturen! JAG ÄR SÅ HIMLA GLAD OCH KAN KNAPPT VÄNTA, jag och min bästavän ska äntligen få uppleva London och få se ett nytt land, 2014 kommer bli det bästa året någonsin. Finns inget bättre än att resa! ♥