/ Life of Sofie /

2014 sammanfattning

Beskriv året med tre ord: Ganska tråkigt år (jämfört med förra)
 
Fem händelser som varit bra det här året? Jag fick äntligen åka till efterlängtade London med Emma, jag tog studenten (!!!!), jag tog körkort (!!!!), jag åkte utomlands med Bella och min pappa och det var riktigt roligt och jag fick se min syster i New York efter några månader och det var oslagbart, som jag saknat henne! 
 
Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Jag och Emma åkte utomlands helt ensamma, inga föräldrar som kan berätta för oss vad vi ska göra eller hoppa in i jobbiga situationer för oss, utan vi fick sköta allt ensamma och det var riktigt häftigt! Ser fram emot många sådana resor, man lär sig så mycket och blir väldigt självständig! Jag blekte tänderna vilket jag aldrig gjort förut, haha. 
 
Har du några nyårslöften? Klart man har, new year, new me! Haha, nej men jag har faktiskt några stycken och jag vill verkligen se till att alla händer. Jag vet inte men jag har så mycket förväntningar inför 2015, känns som att det kommer bli riktigt bra på något sätt! 
 
 
Vilka länder besökte du? England för första gången, Kanada för andra gången, Tjeckien för första gången och sedan USA för typ 20:e gången, haha. Har ju typ satt upp någon slags "tradition" att besöka minst 3 nya länder varje år och i år blev det bara 2, inte "bara och bara" men nästa år ska jag fan fixa det. Vet spikat ett land så nu måste jag se till två stycken till ;-) 
 
 
Vilka datum från 2013 kommer du alltid att minnas? 5 juni of course, dagen jag tog studenten. Lätt en av mina bästa dagar i livet! 7 februari då jag tog mitt älskade körkort, världens frihet I swear!!! 19 februari då jag åkte på en av mina bästa resor till London med Emma. 26 december då min syster kom hem efter 6 månaders pluggande i New York, har varit riktigt tomt utan henne! 
 
 
Vad var din största framgång 2013? Jag slutade skolan, fast det gjorde nog många 95:or haha! Men så himla skönt! Jag har blivit mer självständig och det är jag riktigt stolt över! Upprepning igen, men jag tog körkort och det är jag stolt över att jag tog det så tidigt, snart har jag haft det i ett år! 
 
 
Största misstaget? Jag vet att jag varit rätt tråkig detta år och jag ångrar det lite grann, men jag har lärt mig och vet att detta inte ska upprepas. Vad ska man berätta till sina barnbarn, att man satt inne och kollade på film medan folk var ute och gjorde världens dunderhistorier? Tråkiga jag! Så 2015 ska jag fan ta vara på allt och leva på riktigt, låter så klyschigt men jag vill verkligen att det ska ske! =) 
 
 
Bästa köpet? London resan och allt inom London, sakerna jag köpte i N.Y. och Kanada var riktigt fina saker. 
 
 
Vad spenderade du mest pengar på? Säger som förra året, kläder och mat, standard hell yeah!! 
 
 
Gjorde någonting dig riktigt glad? Att jag fick åka till London med Emma, mina föräldrar hade svårt att lita på mig (mycket efter juldagen lol) och är ganska paranoida haha. Så jag blev riktigt glad när de lät mig och stolt när jag kom hem och visade att jag faktiskt skött mig och haft the time of my life. 
 
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Varken eller bokstavligen. 
 
 
Vad önskar du att du gjort mer? Tagit vara på stunder, gjort mer saker, sparat mer pengar och jobbat!!! 
 
 
Blev du kär i år? Nej, men gillade starkt, samma svar som förra haha. 
 
 
Vad gjorde du på din födelsedag? Jag firade den med familjen och Bella. Käkade på Koh Phangan med dem och fikade sedan hemma och blev bara allmänt uppvaktad av min fina familj. 
 
 
Finns det något som skulle gjort ditt år ännu bättre? MER PENGAR?! Nästa år ska det fan inte gå någon nöd på mig, jag ska bada i pengar (lol ni fattar) och lägga det på vettiga saker. Börjar redan imorgon ska ni veta! Även att jag inte lyssnade på mina tvångstankar, måste försöka se bort från dem nästa år, de är inte bra för mig och mitt liv =) 
 
 
Hur skulle du beskriva din stil 2013? FETT TRÅKIG!!! Nu ska jag fan börja klä mig bättre, alla borde ju veta hur snygga kläder jag egentligen har och inte tro att jag har typ 3 plagg i garderoben, haha! Som jag och Emma skrattade häromdagen när vi pratade om det! Allvarligt, det är ju kul att klä upp sig? Man känner sig så fin =) 
 
 
Vem saknade du? Min farfar definitivt. Saknar honom =( 
 
 
Den bästa nya personen du träffat? Fina Amber! Tack och lov att jag började min engelska kurs, annars hade jag gått miste om en sådan fin människa =) 
 
 
Vad lyssnade du på i år? Det vanliga, RnB, verkligen min typ av genre! 
 
 
Dina planer inför 2014? Resa så mycket jag kan, bry mig mer om mitt yttre, lägga pengar på finare saker och kvalitet, om jag vill söka in till universitet ska jag fan komma in, bli klar med KomVux skiten och såklart, LEVA! Gott nytt år på er! ♥
 
2015, show me what you got!