/ Life of Sofie /

Tisdag 24 September 15| LÖNING IMORGON!!

Hallå hallå allesammans. Håller på och tittar på Downton Abbey men insåg i mitten avsnittet att jag inte bloggat på ett tag så var tvungen att sluta helt tvärt, haha! Har ni saknat mig dessa två dagar? Jag har i alla fall saknat att skriva här, haha! 
 
Aja, nu ska ni få lite uppdatering i alla fall. Igår så jobbade jag på posten, kom in vid 11.00 för att hjälpa till med utdelning. Igår var det faktiskt första gången jag cyklade helt ensam! Jag har gjort utdelning en gång tidigare men då cyklade jag med chefen och fick hjälpa henne, men samtidigt lära mig. Så igår sattes jag på prov, haha! Men det gick bra, hade bara så otroligt ont i ryggen efteråt. Brevbärares jobb är verkligen underskattade! Men jag blev inte helt klar vid 16.00 så chefen fick ta över resten, hehe. Var svinhungrig när jag kom tillbaka till kontoret, men hade en trevlig lunch med min kollega Hedvig. Hon berättade att hennes första gång som hon cyklade ensam tog det henne 6 timmar, så jag ska nog inte skämmas så mycket, hehe! Vi åkte sedan till andra kontoret för att dela ut Linas matkasse, så var ganska slut när jag kom hem igår kväll. Men det är otroligt kul att jobba på posten, trivs verkligen =) Har bästa kollegorna också! 
 
Idag så har jag träffat Anchal på fika, var jättelängesen och mycket har hänt sen vi sist sågs så vi hade mycket att catcha upp, mycket trevligt! Mötte sedan pappa hos vårdcentralen men min läkare var tydligen inte där (?) så vi får komma tillbaka imorgon, kul kul.. Sedan dess har jag gjort lite telefonsamtal, kollat på serien, städat mitt rum och tagit det lugnt. Ska träffa Emma ikväll så det ska bli nice! 
 
Imorgon får vi äntligen löning, känns som det tagit en evighet!!! Vet ni att jag faktiskt trodde vi skulle få vår lön på torsdag?? Förstå lyckan när jag förstod att det var den 24:e idag haha!! Skulle verkligen inte överlevt till torsdag haha, prisa Gud!!! 
 
Nej, nu måste jag röra på mig. Ha det bäst sötisar, puss! ♥
 
Fick lämna ett ganska roligt paket igår, haha! "Ding Dong", haha! 
Fick skjuts som en illegal invandrare till tågstationen igår av Hedvig, finns inte två säten vid ratten så det var bara in i bakdelen i bilen haha!