/ Utomlands /

Söndag 24 Maj 15| Jetlaggad och på andra sidan Atlanten

Haaaallåå peeps!! Jag lever, jag lovar!! Fast detta är nog inte mitt längsta uppehåll men vet att ni blir jätteoroliga när jag inte bloggar på några dagar då jag bloggar så himla kontinuerligt hela tiden, haha! Nej, men jag är fortfarande här men inte just här HÄR. Utan nu befinner jag mig i Turlock i de Förenta Staterna! Alla andra sover men jag är vaken tidigt eftersom jag fortfarande är jetlaggad. Efter alla dessa resor till USA och jag blir fortfarande jetlaggad? Jag kan inte ljuga att jag inte är besviken! Man tycker ju att jag liksom är en veteran på detta nu, men blir väl expert inom sin tid ;-) 
 
Annars, vad har hänt sedan jag sist bloggade? I fredags åkte jag hit, med ett pittstopp i Köpenhamn och sedan direktflyg till San Francisco, första gången det blev direktflyg dit, kändes som att resan var oändlig och att jag aldrig skulle komma fram men här är jag, så ja, resan tog slut! Min kusin Cathy hämtade upp mig och det var så kul att se henne igen, 3 år sen sist! Vi åkte hem till hennes kusin, min andra kusin Carol, där min kusin Lucas och hans flickvän Mina befann sig. Vi slappade hemma hos Carol och när vi höll på decka bestämde vi oss för att göra något så vi fick tillbaka lite energi så vi drog till ett shoppingställe som heter Marina Square. Trots shopping så var vi ändå rätt döda, haha. Men jag lyckades hitta två plagg i alla fall! Kom hem till Carol vid cirka 21.00 tiden och då deckade jag direkt, hade varit vaken i ett och ett halvt dygn och en lång flygresa sätter sina spår. 
 
Igår så vaknade vi tidigt, åt frukost och åkte sedan in till San Francisco Downtown där vi skulle möta Cathy, Lucas, Mina och min kusin Shammo som landat på morgonen! Vi skulle mötas i ett parkeringshus och när Carol skulle parkera bilen så startade den inte och det var inte bara en gång, utan bilen var helt död. Så min kusin fick kalla på hjälp medan vi promenerade runt i Downtown, vi hade dåligt samvete men fick fortsätta utan henne. Vi kollade i affärerer, käkade pizza på Blondie's Pizza och strosade runt. När min kusins bil var "återställd" igen, eller ja, hennes fästman kom och vi fick ta hans bil, haha, så åkte vi till ett ställe som heter Treasure Island där vi betraktade utsikten och kände på den stilla vinden, härligt att leva ibland! Vi knäppte lite kort och åkte sedan till Berkely.
 
Berkely var minsann ett väldigt speciellt ställe, ett campus ligger där så det består bara av ungdomar och massa weedrökande studenter, men det var häftigt! Vi alla tog en varsin dryck från ett hippieställe kallat Philz Coffee och promenerade lite runt. Vi gick sedan in mer mot centrum och kollade i deras speciella affärer de hade där. Det var intressant! När vi var klara efter några timmar åkte vi till Carol där vi inväntade min kusin Johnny som skulle ta oss till Turlock. Vi kom fram till Turlock vid cirka 00.00 tiden och stannade först hos min ena moster där vi skulle släppa av Shammo, har saknat mina mostrar så mycket! Vi stannade inte länge eftersom vi alla var rätt döda, haha. När vi kom fram till min andra moster så pussade vi och kramades en stund och sen sa jag god natt för den dagen och somnade hårt och gott. 
 
Nu är klockan halv 8 på morgonen och alla andra sover medan jag sitter här framför min dator och surfar i cybervärlden. Vet inte om jag ska försöka mig på att sova mer eller bara låta det vara. Alla andra sover som stockar medan jag är jag, lol. Vill bara kunna sova normalt men det lägger sig snart förhoppningsvis! 
 
Idag vet jag inte vad som händer, bara chilla och förbereda inför bröllopet, I guess.. Ska försöka tvinga min kusin att låta mig köra hans bil, nu vill jag fan köra här!! Det är dags, haha! Så uppdaterar er senare, har med min dator så jag lovar att blogga så fort jag kan och visa en massa bilder. 
 
Hörs senare babes, puss! ♥
 
Blev frukost på Köpenhamns flygplats. Sweet Jesus, de danska killarna som jobbade på Joe & The Juice, måste enbart åka dit för att betrakta dem, haha! 
Mitt stora flyg! Älskar stora och maffiga flyg! 
Ingen god frukost som bjöds. Alltså jag har aldrig förstått mig på flygplansmat, de bjuder bokstavligen på mat man aldrig hört talats om förut eller inte smakar gott??? Varför kan de inte bjuda på normal husmanskost?? Ska ta med mig egen mat nästa gång, haha! 
Den nya bron! 
Min kusin har en söt katt som dyker upp till hennes hem varje dag och vill bli insläppt, haha. Här har vi sötnosen!
Inte sådär glada egentligen över att bilen gått sönder... 
Kusinerna knuffar bilen till en parkeringsruta.
Pizza! 
San Franciscco Downtown. Hör på det här.. Jag: "Är det bara jag som tycker att det luktar stark vitlök här??". Lucas: "Sofie, det är inte vitlök, det är weed haha!".........
Fina Treasure Island! 
San Francisco! 
Försökte ta en selfie med palmträden men då ska såklart Lucas komma och förstöra, haha! 
Gullig skylt! Var bara tvungen, heheeee....