/ Life of Sofie /

Måndag 30 November 15| Byyyyyeeeee November

God förmiddag peeps. Borde egentligen inte sitta och skriva ett inlägg nu, har massor som måste göras. Men det är just när man har massor med saker att göra som man väljer att sitta ned och vara världens lataste jag, typiskt va?! Äsch, jag ska försöka förklara allt kort, eller så gott det går, haha! 
 
Har haft en fantastisk helg men det har varit mycket tårar men även involverat mycket skratt. Dramatiskt va? I fredags så jobbade jag och sedan åkte jag och Olivia hem till hennes farmor för att käka middag, hennes faster och hennes sambo kom också dit, väldigt mysigt. Vi blev bjudna på riktigt god mat men fick hetsäta då vi hade tid att passa. Hon åkte hem till Emelie för att fixa lite saker medan jag åkte hem för att fixa mig och hälsa på mina kusiner som kom över helgen från Malmö. Hann inte se dem speciellt länge innan vi skulle åka till vår kompis födelsedagsfest. 
 
Det var kul och mycket nya ansikten! Vi stannade inte speciellt länge men det var kul att se han igen. Jag höll mig borta från alkoholen då jag skulle jobba dagen efter och så fick jag agera chaufför hem. Så i lördags jobbade jag ett ganska kort pass, på 5 timmar så tiden gick otroligt snabbt. När jag kom hem tog jag det lugnt, tittade på Soran Ismails "Absolut svensk" som är väldigt bra. Han säger precis som vad som försiggår i hans skalle och behärskar allt väldigt lugnt och sansat, gillar hans stil.
 
Började fixa mig vid 6 men i en ganska lugn takt, haha. Drog sedan till Connebanan där hon hade fixat ihop en liten födelsedagskalas, personligt och mysigt! Vi åt goda snittar (tack pappa Calle!) och klunkade vin. Tog piggelinshots som Cornelia gjort ihop, gott men för min del hade det gärna fått smaka mer piggelin, avskyr vodka från hela mitt hjärta, haha. 
 
Vid 22.00 kom även min kusin Pierre, hade glömt min dricka hemma så han agerade langare men stannade även sedan hos Cornelia, han och alla brudar. Himmelriket nog ;-) Vi tog sedan bussen vid 11 för att festa på hemmaplan, då Cornelia ska flytta och vill passa på att säga hejdå till alla ortenbor, klokt! 
 
Det var jättekul i lördags men blev för mycket alkohol för min del, så nu kommer jag vara nykter på väldigt länge. SANNA MINA ORD!! Man är i sin lilla bubbla men verkligheten kommer ikapp. När jag och Cornelia stod på dansgolvet så kommer en våg av känslor då jag inser att snart är hon inte lika nära tillhands då hon flyttar. Men hon kommer alltid vara min Connebanan och distansen mellan oss påverkar aldrig vår relation, min finaste ♥
 
Igår så mådde jag hyfsat okej på morgonen så åt frukost med mina kusiner och umgicks med dem innan de skulle åka till sin bror och sedan åka tillbaka till Malmö. En kortvarig vistelse men lika underbart ändå! Efter de åkt kom illamåendet, det var ju snällt av min kropp att vänta på att mina kusiner skulle åka åtminstone, haha. Jag vilade cirka två timmar men sen kom min älskling Bella som jag inte sett på evigheter då hon varit i Libanon!!! Så mysigt att få träffa min älskling igen, har saknat henne sååå! Vi snackade och tog det lugnt innan vi drog till McDonald's för bakiskäk, såå värt. Vi drog sedan till henne där jag stannade resten av eftermiddagen. Kom hem på kvällen och då kollade jag Downton Abbey och städade mitt rum efter kusinernas besök. 
 
Idag så har jag verkligen inte gjort någonting men nu ska jag ta tag i saker och ting, CARPE DIEM WOOP WOOP. Hoppas ni haft en bra helg peeps, längtar redan till nästa fullspäckta helg. Puss på er! ♥
 
Gratinerad hummer till förrätt i fredags, så mumsigt! 
6yyyyyy Olle! 
Fick en goodiebag full med godsaker av min kusins flickvän, så sött! 
Mums med chark hos Connebanan! 
Världens finaste ♥