/ Life of Sofie /

Torsdag 26 November 15| 12 timmar sträck

God eftermiddag allesammans. Vet inte men min hjärna är mos, har skrivit om rubriken flera gånger nu eftersom det blivit grammatiska fel i varje ord jag försökt skriva, haha vet dock inte varför. Så ni får ha överseende om det blir grammatiskt inkorrekt i detta inlägg för då vet ni varför. Jag som är självaste grammar-nazisten har till och med överseende så då måste ni också ha det! 
 
Igår var nog världshistoriens längsta dag. Jag skulle ha inventering på morgonen och jag har bara dåliga minnen från det, har bara inventerat en gång och det var via handbollen på ICA Maxi, kändes som att skiten aldrig tog slut. Men inventeringen på jobbet var inte lika jobbigt, gick rätt fort faktiskt. Vi städade sedan innan vi öppnade. Jag jobbade från 07.00-18.00 igår så jag var lagom död när jag kom hem. När jag egentligen skulle sluta vid 17.00 kom det en svärm av människor så kunde inte lämna min kollega i sticket så vi slutade samtidigt. Men kändes bra att hjälpa henne när hon varit så stor hjälp till mig! 
 
När jag kom hem tog jag en dusch, fönade och plattade håret och la mig vid 21.00. När jag sa att jag skulle lägga mig till min syster, så sa hon: "Som om du kommer somna nu??".. Eeeeh hallå du underskattar mig?! Jag sov från 21.00 till 09.00 idag, 12 timmar sömn. Heeeelt galet! 
 
Idag så har jag sett det senaste avsnittet av Homeland och sedan lunchat med födelsedagsbarnet Cornelia! Hon blir 20 barre så nu kan hon äntligen handla på Systembolaget och man behöver inte langa, lol! Efter vår lunch drog vi till Systembolaget så hon kunde få sin debut! För mig tog det mer än en månad innan jag gick dit, haha! Vi hade jättemysigt och trevligt, värnar om vår tid nu innan hon flyttar =( Min älskade Connebanan! 
 
Nu ska jag städa undan lite här, denna helg är otroligt fullspäckad. Imorgon jobbar jag och under tiden så har 5 kusiner från Malmö kommit upp. Sedan ska jag hem till Olivias farmor för att käka middag och på kvällen ska vi till en gammal klasskamrat för att han blir också 20, crraaaay craaay. Å helgen ska vi inte ens prata om.. Men jag är exalterad! 
 
Ha det så bra så länge babes, puss på er! ♥
 
Cornelia tog en bra lunchbild! 
Min sötis!!