/ Life of Sofie /

Tisdag 29 September 15| The end is near

Hej allesamans. Har varje dag sedan i lördags tänkt: "Nu ska jag blogga!", men så har det bara inte blivit av. Jag vet inte varför, jag har haft lite tid då och då men ändå liksom inte tagit tid för att blogga. Kanske för att det är roligare ibland att skriva vad man gjort de senaste dagarna än att varje dag skriva något ointressant, men om man kanske väntar några dagar har det hänt någonting! 
 
Så vad har jag gjort dessa dagar? I lördags så var familjen över till en god vän till oss som förlorat sin make nyligen, så vi var där för att beklaga sorgen och sörja med henne, verkligen ett trist sammanträde.. På kvällen funderade jag på att gå ut men övervägde och stannade sedan hemma. 
 
I söndags gymmade jag ensam, körde på crosstrainern i 50 minuter, var helt slutkörd efteråt. Var hemma en stund innan familjen gick på husvisning. Tyckte det var ett väldigt fint och intressant hus, men nu är inte jag chefen hemma och den som pungar ut pengar, så vi får se, lol. Vi åkte sedan och käkade på Sibylla, då följde Bella med också! På kvällen spelade vi kort med mamma och dansade till gamla låtar, lite som ett zumbapass! 
 
Igår så hade jag planer på att åka och shoppa med Bella och Pierre. Jag hämtade upp Bella och påvägen till Pierre inser jag att det är något märkligt med bilen. När vi väl kommer fram till Pierre så dör bilen och går inte att starta. Vi inser att det är batteriet det är fel på, så vi går runt och knackar på alla hus och frågar om de har startkablar hemma. Nästan ingen hade?!?!?! Hur kan man ej ha?!?! Men till slut hade en man det och försökte hjälpa oss, men det var hopplöst. Bilen var helt död. Under denna tid hade jag kontakt med mamma om hur vi skulle göra osv.. Ringde tillslut bärgningsbil och det dröjde ju ett jävla bra tag. Vi hann beställa pizza på Onlinepizza innan någon kom. När han kom visade han mig vad problemet var, tydligen hade någon rem gått sönder så det orsakade alltihop. Han bärgade inte bilen då, utan vi lät den vara där.
 
Medan åkte jag, Bella och Pierre till banken för att Pierre skulle uträtta något. Under tiden ringer mamma mig och bestämmer att nej, men vi ska bärga bilen. Så jag får ha kontakt med både henne och honom samtidigt, jag var helt slut. Han kom och hämtade nycklarna hos oss och bärgade sedan bilen till verkstaden, fy vilken jobbig dag det var. Vilket jävla problem att ha bil?! En dag att minnas, fo' sure, haha! 
 
På kvällen gymmade jag med Emelie, Cornelia & Alexandra, träffade sedan Rita och Bella någon timme innan jag åkte hem. Kollade på filmen "Bröllopskaos" på Netflix. Grym fransk komedi, rekommenderas till alla, så rolig! Idag så har jag hängt med Alexandra och Emma. På kvällen har jag gymmat med Emelie, cyklade i 35 minuter och sedan körde vi övningar, det var kul! 
 
Nu ska jag duscha och sedan lägga mig, är rätt trött. Imorgon blir en lång dag, ska till Sollentuna c med Cornelia och sedan fika med en familjevän. Måste hitta lite saker i Sollentuna imorgon, hoppas verkligen jag hittar allt!!!! Vill bocka av saker från min shopping lista, det är sådan belåtenhet, haha! 
 
Ha det så bra så hörs vi, puss på er! ♥
 
I lördags hos vår familjevän ♥
Jag och Bella käkade sedan hamburgare på vår lokala burgare ställe. Varje vecka har de nya och olika hamburgare. Denna består av cheddarost, marshmallow och björnbärsmarmelad. Det vidrigaste jag ätit, fyfan.
Bränna lite kalorier, älskar min träningsklocka! 
Kalorierna är tillbaka....
Sorglig bild...
Bella är en legend som går med morgonrock och tofflor!