/ Life of Sofie /

Fredag 26 Augusti 16| Weekend is about to happen... NOW

Hallå hallå allesammans. Timvisaren är snart över 59 och då är det nytt dygn men nu är vi inne på fredagen. Vilken dag! Så himla bra dag! Känns som jag har hunnit med massa kul som jag ska dela med mig alldeles strax. Har ni börjat helgen bra? Eller sitter ni hemma nu och deppar över alla pengar ni bränt? Oavsett, allt löser sig! 
 
Jag åkte och gjorde mina naglar med mamma vid halv 2 tiden och gjorde shellack. Vet ni att jag aldrig gjort akrylnaglar? Jag är alldeles för rädd för att de ska brytas av och där står man med blodet forsande över fingrarna. Har blivit alldeles för paranoid så har aldrig vågat göra det och finner aldrig modet heller, haha. Det var i alla fall nice att få fräscha och fina naglar, speciellt då jag ska på bröllop imorgon! 
 
När jag kom hem tog jag det lite lugnt och sen började jag såklart hetsfixa mig, varför gör man det aldrig ute i god tid? Speciellt när man kan och inte har något bättre för sig? Nej, jag ville hellre kolla på Orange is The New Black i lugn och ro och sedan fixa mig så snabbt att svetten bara rinner, haha. Jag och Angelica fick ju springa som galningar till tåget för att inte missa det in till stan. 
 
Hon, jag, Emelie och Mikaela åkte till Mariatorget där vi mötte Olivia och Isabelle också. Hade bokat bord på tapasstället Ramblas och det var tur det, för det var smockfullt! Då vi hade kommit lite över vår tid fick vi hetsäta så vi kunde göra det inom tidsramen vi hade. När vi ätit klart drog Mikaela och Angelica men vi fortsatte. Vi bestämde oss för Sjöfartshotellet där de hade en grym rooftop bar. Det var smockfullt där med men vi stod vid en bar så länge, till slut fick vi bord! 
 
Vi köpte jättegoda Strawberry Daiquiri drinkar och det var bartömning så det var väldigt billigt för drinkar! Det var jättetrevlig och utsikten var så fin. Mitt fina fina Stockholm! Vi drog sedan vidare till Continental för att prova deras rooftop bar. Men medelåldern där var rätt äldre än vad vi tänkt, haha. Vi hängde där en stund innan vi tog tåget hem. Vi hade en jätterolig och fin kväll! Men nu är jag väldigt trött. 
 
Imorgon blir det bröllop för hela slanten, min tjejkompis som gifter sig och det ska bli så kul! Så nu måste jag lägga mig för att samla energi att orka hela dagen. Känns som att jag kan summera sommar 16 med ett ord: bröllop. Så många det varit och ett till blir det också, haha! 
 
Ni får ha en jättebra helg så hörs vi på söndag med massa bilder. Puss på er! ♥
 
Nailtime! 
Alltid så gott med tapas! 
Så fina! 
Drinks with a view. 
Rond 2! Här började jag känna mig lite snurrig i bollen, jag är så lättpåverkad.. MAMMA!!!!