/ Life of Sofie /

Söndag 28 Augusti 16| Donnapetras & Michaels bröllop

God kväll allesammans. Förstår inte riktigt varför jag tar och skriver det här inlägget nu med tanke på hur trött jag är. Men lika bra att få det överstökat ikväll så jag inte behöver fokusera det på veckans tråkigaste dag, nämligen måndag. Haha, smart va? 
 
Igår var jag som sagt på bröllop och det tog hela dagen. Skjutsade min syrra till Donnas hem då hon skulle sminka några av hennes systrar inklusive mig själv. Hon sminkade mig först och sedan åkte jag hem för att kunna fixa klart mig och sedan åka tillbaka, lol. Jag fick en jättefin sotad sminkning, min syster har verkligen talang! 
 
Jag och mamma åkte tillbaka vid 16.00 ungefär och dansade och tog kort med bruden. En tradition innan vigseln. Jättekul att träffa på nytt och gammalt folk. Bjöds på små bakelser och godis-snittar, hehe. Vi var utomhus och det var sådan tur att vädret var med oss, det är en viktig faktor! 
 
När det var dags för kyrkan vinkade vi av bruden och åkte dit. De valde Donnas barndomskyrka och sådant är så mysigt, tycker jag. Blir så mycket mer känsla! Vigseln varade i ungefär en timma och det var en lååååång timma då det var på arabiska och jag inte fattade ett dugg, haha! 
 
Efter vigseln rörde sig alla mot Assyriska Föreningen som låg i Södertälje där festen var. När vi kom in bjöds det på alkoholfritt, alkohol och massa goda snittar. Allt var så fint! Vi blev sedan tilldelade till våra bord där meze bjöds. Godaste! Sedan gick hela kvällen som en cirkel, mat, dans, vila, mat, dans och vila. Så rolig dag och kväll! 
 
Musiken var grym och Donna och Michael dansade som galningar, riktigt energiskt par. Goals, eller hur? Maten var jättegod och hela stämningen i luften var fantastisk. Säger det igen, älskar bröllop! Speciellt när man får fira fina personer man tycker om! Det mindre roliga var att jag fick köra hem medan hela familjen däckade, det såg riktigt lockande ut.... Wäää!!! Men ett grymt bröllop. Tack Donna och Michael för att vi fick vara med, all lycka till er! ♥
 
Idag så har alla varit hemma och vilat och senare på eftermiddagen kom min kusin Lucas, hans respektive Mina och deras lilla Alina på middag. Min kusin Daniel, hans fru Paulina och deras lilla Emilia dök också upp trots att de inte var säkra på att de skulle hinna. Vi har haft en jättetrevlig kväll då vi käkat grillat, sett när Alina och Emilia lekt med varandra och pratat om allt. Hoppas ni har haft en lika bra helg som jag! 
 
Nu ska jag borsta tänderna och sedan se lite Orange is The New Black innan jag lägger mig och väntar in en ny vecka. Puss på er! ♥
 
Massa peeps! 
De hade gjort fint inne i huset! 
Donnas söta systersbarn! 
Välsignar bruden! 
Donna och hennes syskonsbarn! 
Vackra bruden som leds av sin bror påväg till kyrkan. 
Inne i festlokalen. Hur fint?! 
Vårt fina utsmyckade bord. 
Donna och Michael har anlänt! 
Såklart de måste hissas upp! En klassiker ;-) 
Deras första dans. Magiskt! 
Jag och syrran töntade oss! Såklart!