/ Life of Sofie /

Lördag 17 December 16| KENT och julbord

Hej allesammans! Det var ett tag sedan och jisses, vad jag saknat att blogga och få skriva av mig! Har som sagt varit i Malmö men det förklarar ju inte alla dagar jag varit frånvarande, var ändå nästan en vecka sedan jag kom hem, haha. Ursäkter, ursäkter. Men har faktiskt haft mycket att stå i! 
 
Men nu ni, nu är jag tillbaka. Har ju varit mycket resande i år, förutom fyra besök i Malmö detta år så har jag varit utomlands 5 gånger. Man underskattar semester, det är inte bara vila, utan det tär mycket på krafterna att leva på ett bagage och vara mobil. Men självklart överväger allt positiva med resor och semester, men nu behöver jag ladda om batterierna för nästa år! 
 
Sedan jag kom hem från Malmö har jag varit så exalterad för KENT och i torsdags fick jag se dem. Första och sista gången. En bitterljuv känsla verkligen. Jag och syrran tog tåget till TC och tog sedan tuben till Globen. Det var faktiskt ganska smidigt att ta sig dit, en skillnad på KENT fans och Rihanna fans, helt tydligt, haha. 
 
Vi hängde av oss våra jackor och gick sedan in för att köpa lite dricka och komma i stämning. Jag är inte lika kinkig med alkohol nu som jag var förut, men öl går verkligen inte ned. De sålde inte ens cider!!!! Så jag drack Cola Zero, men tro mig, jag behöver inte alkohol för att komma igång, haha! 
 
Vi ställde oss i folkhavet och såg klockan på skärmen ticka, vi väntade ivrigt på att de skulle entra scenen. Prick klockan 20.00 kom de in. Hela konserten var så fantastisk och det kändes som att jag levde i en bubbla hela kvällen, en lyckobubbla. Jag har varit på många konserter under åren men jag tror att KENTs konsert har varit den mest betydelsefulla, deras musik gör mig så lugn och jag har alltid älskat innebörden i deras låtar. Så det var något väldigt speciellt när jag såg dem, jag var så glad hela kvällen och sjöng med leendes till alla låtar. Jag vart dock ledsen att de inte spelade "Gamla Ullevi" eller "Socker" för de är nog mina favoritlåtar. Men hela showen var fantastisk, ljussättningen var grym och videotekniken var fantastisk, det var KENT rakt igenom. 
 
Konserten varade i lite mer än 2 timmar och den sista låten var "Den sista sången", mycket passande. Sedan var det slut. Abrupt. Jag trodde de skulle komma ut och tacka, tacka alla sina fans för alla år som stått vid deras sida och stöttat dem. Inget sådant skedde. Jag måste medge att jag vart besviken och lite chockad?? Visst, de hade en konsert dagen efter och den sista är ikväll, men alla som var där i torsdags kommer ju inte gå alla dagar? Vi vill väl ändå höra lite uppskattning? Jag var ju redo att få vara lite dramatisk och skvätta några tårar, men icke. Haha, jag hade ändå en helt fantastisk kväll och jag älskade varenda sekund. Tack Jones & Giftet, Havsänglarna och nu KENT. Då som nu för alltid ♥
 
Igår kväll så var jag på julbord med familjen, min fina efterlängtade faster, min kusin André, min kusin Daniel och hans fru Paulina. Vi var på Scandic Star där det även bjöds på liveband, det var riktigt mysigt. Men det bästa av allt var sällskapet. Några av dem jag älskar mest, kan inte bli mycket bättre. Har verkligen haft två fantastiska dagar som rotat sig ner i hjärtat. Nu ska jag sörja lite mer över KENT, kan inte förstå att de inte kommer göra någon mer musik. Det värker minsann i hjärtat! :-( 
 
Vi hörs senare sötisar, tänk på mig... Puss! ♥
 
 
Det första jag sa när vi kom in på Tele2 Arena var att känslan var väldigt "spooky". Någon minut senare säger syrran: "Jisses vad spooky det är här inne!". Hon hade inte hört vad jag sagt, great minds think alike minsann! 
Soon! 
Snart började alla ropa ned tiden. 
Alla visuella effekter gav mig verkligen rysningar. Åh, vad jag älskade konserten. När den vita tigern och hästarna kom upp på skärmen brast mitt hjärta lite. 
Den Sista Sången hade de bytt om till vita kläder. Så typiskt dem då de haft svarta kläder hela konserten, att när sista låten som kändes som en begravning, att byta om till vitt. Bästa, bästa Kent. Jag älskar er så! 
</3.
Inne på Scandic.  
Igår behövde jag inte agera chaufför, woop woop! 
Gjorde lite ont i hjärtat att jag inte fick ta bra matbilder, bloggskadad...
4 och en halv män spelade. 
Fick en present från Daniel och Paulinas 1-åriga dotter, vilket genibarn som kan välja presenter med omsorg, slå in det och sedan skriva på paketet! Haha, Daniel och Paulina i ett nötskal! 
Jag och en snokande pappa.