/ Life of Sofie /

Lördag 3 December 16| December månad

God kväll allesammans! Har precis bläddrat igenom lite bloggar och blev så himla sugen på att skriva nu, mitt i natten. Tänkte spara det till imorgon när jag vaknar, men nej, det får ske nu! Så kan jag somna med gott samveta imorgon och så kan ni få lite morgonläsning om det skulle vara så, haha. 
 
Senast jag skrev har det hunnit bli december månad och jag har fått lite saker gjort. Inte mycket som är roligt att skriva ned i detta inlägg men kan berätta om gårdagen som var fantastiskt rolig i alla fall! Min syster fyller år på tisdag men valde att fira sig själv helgen innan, så igår var vi ute ett gäng i huvudstaden.
 
Vi började med en reservation på Burgers & Lobsters på Stureplan, har käkat där en gång förut. Vi var ett rätt stort sällskap så vi fick förbeställa maten, jag körde en lobsterroll, tänkte prova något annat denna gång. Jag blev inte besviken, det var så gott! Det var rätt mycket folk och verkade som alla sällskap bara babblade på, men vårt bord babblade nog på mest, haha! Så himla kul när det är bra stämning och alla skrattar och ler. Det är fint! ♥
 
När vi käkat klart drog vissa men vi andra skulle fortsätta kvällen. Vi började på East och tog drinkar. Jag tog en Amaretto Sour som var lite annorlunda än de jag testat men var fortfarande god. Mina kusiner André och Daniel var med och på East babblade vi på mycket om släkten, familj, kärlek och framtid. Riktigt intressant och roligt! Vi passade även på att prata om våra kusiner och hur vi alla är, haha som vi skrattade! 
 
Utgången körde vi på Ambassadeur, sist jag var där var 2014 och det lär dröja dubbelt så länge nu innan jag sätter min fot där igen. DJ:n var kass?! Hans låtövergångar var bokstavligen skit, man hann komma in i låten i en sekund innan han bytte. Det var sååå drygt! Toaletterna var lika snuskiga som jag minns dem och planlösningen har blivit ännu värre? Men jag hade jättekul med mitt sällskap och det viktiga är ju vad man gör det till, inte sant? 
 
Efter en utgång för mig och mina kompisar är det oftast gnäll om nattbuss eller hur dyr taxin är, men när denna utgång var slut så bokstavligen skuttade vi ut, för vi behövde inte åka någon buss eller taxi, vi hade bokat natt på Scandic Continental! Sååååå skönt! När vi vaknade imorse åt vi hotellfrukost också, kan inte varje utgång sluta såhär? Då hade man nog orkat festa lite mer, haha. 
 
Vi hade en jätterolig kväll/natt och morgonen/förmiddagen var så mysig med min syster, hennes kompisar och vår kusin samt hans partner. Vi startade december månad riktigt bra! När jag kom hem från stan tog jag det bara lugnt, packade upp lite av mina saker, duschade, fönade och plattade håret och kollat på en serie som heter SKAM på SvtPlay, började titta på det igår då det uppmärksammades på Twitter så tänkte ge det en chans. Jag blev som besatt, såååå bra! Längtar så tills andra säsongen kommer ut, väldigt lik Portkod! 
 
På kvällen har jag träffat Bella och vi tittade på Julkalendern tillsammans, den verkar riktigt bra! Ska definitivt följa och se vad som sker. Kom hem för en stund sedan och nu är klockan mycket, redan övergått till helgens sista dag, Vilodagen! Men vila har vi inte tid med för imorgon idag! 
 
Nu ska jag sova. Hörs! Puss puss! ♥
 
Min goda måltid! 
Lite av sällskapet.
Trodde jag provade en annan efterrätt än den jag testade sist, men var visst samma, god men kanske lite för sliskigt söt! 
På East blev det Amaretto Sour! 
Hotellfrukost! Så otroligt bra utbud och väldigt fräscht.