/ Life of Sofie /

Tisdag 20 December 16| Brothers b'day

Hej allesammans! Vad har ni för er? Jag kom precis hem från biblioteket! Imorse läste jag ut "Miss Peregrines hem för besynnerliga barn" som jag fick låna av min systers. Enligt henne så var filmen bättre än boken. Jag är lite kluven kring den frågan, Tim Burton har regisserat filmen och jag älskar Tim Burton. Men jag kan inte riktigt bestämma mig vad jag tycker, böcker fångar definitivt mer detaljer än filmer, men Tim Burtons filmer är verkligen en fröjd för ögat. Åh, båda var lika bra på sitt eget vis! Nu är jag i alla fall väldigt exalterad över mina böcker som jag lånat! 
 
Annars då! Julafton närmar sig med storsteg och i söndags storstädade jag (Läs: Storstädade!) mitt rum. Utvändigt och invändigt. I mer än 4 timmar tog det mig att städa, fyfan, jag var helt slut efteråt! Att damma är verkligen det tråkigaste någonsin. I mitt framtida hem så ska jag ha så lite saker som möjligt så jag aldrig behöver damma igen, haha. Men om jag sov med gott samvete? Ja, minsann! 
 
Igår så jobbade jag till 17.00 och jag var väldigt trött, mörkrets påverkan, inte att leka med. Men jag drog hem, fräschade upp mig och sedan åkte jag för att träffa Hedvig som jag inte sett på länge! Hon har varit upptagen eftersom hon har köpt lägenhet! Så igår fick jag se hennes mysiga lägenhet! Sååå fin och mitt i smeten! Sundbyberg station (mitt drömområde för lägenhet sen) låg bara 5 minuter från henne. 
 
Vi bestämde oss för att äta innan vi gick hem till henne, vi hamnade på Supreme Burger. Har ätit godare hamburgare men sötpotatispommesen var så goda! Vi satt där i någon timma och catchade upp allt innan vi gick till hennes lägenhet. Gissa om jag vill flytta hemifrån nu??? Så glad för hennes skull! Vi satt i hennes vardagrum i flera timmar och babblade om framtiden och hade så mysigt. Vi bestämde för att vi ska gå med i Unga Aktiesparare tillsammans, gissa vilka som ska bli miljonärer! Haha! 
 
Efter en trevlig kväll tillsammans åkte jag hem, när jag var tillbaka vid station hade det blivit en ny dag. Så när jag kom hem marscherade jag rakt ner i sängen. Idag så är jag ledig men ska städa badrummena inför julafton och ikväll ska vi fira min bror som fyller år! Att båda ens syskon fyller år samma månad som julafton, det är inget plånboken rekommenderar. 
 
Vi hörs senare sötisar, puss på er! ♥
 
Matkoma efteråt!