/ Life of Sofie /

Fredag 19 Februari 16| Nybrogatan 38

God morgon allesammans! Vaknade för en liten stund sen, jag tänker aldrig bli en människa som går upp klockan 12 på morgnar där jag är ledig. För en av de små fantastiska sakerna i livet är att vakna tidigt och känna att man tar vara på hela dagen. Sedan, hur fantastiskt är det inte att bevittna gryningen? En av fördelarna med att vakna tidigt! 
 
Nog om mitt morgonsnack. Igår hade jag en väldigt produktiv dag! Jag var på långpromenad med hunden på förmiddagen, städade undan lite grann när jag kom hem och drog sedan efter en timme till gymmet. Var bara där en timme innan jag var tvungen att bokstavligen springa hem för att fixa mig. 
 
Satte mig på tåget halv 6 för att ta mig in till Östermalmstorg där jag skulle möta upp min faster. Min syster skulle vi möta upp på restaurangen då hon kom direkt från skolan. Vi hade bordsreservation på Nybrogatan 38 som jag alltid velat prova! Jag och min faster kom dit först och det var smockfullt med folk. När vi kom fram till hovmästaren och berättade om vår reservation såg han ingen på datorskärmen. Å jag fick ju panik?!?!?! Vad babblar du om?? VI HAR BORD!!!!
 
Så kom jag på att min syster skickat en kopia på länken av bordsreservationen på sms till mig så jag visade den honom, malligt sådär. Nej, då har min syster bokat ett bord till oss den 17 MARS!!! Hahahahaha!!! Min syster hade fortfarande inte kommit så när hon kom var hon inte så glad och skämdes lite, stackaren. Men tack och lov fick vi faktiskt bord! Dröjde bara en timme och då var jag lagom hungrig som bara hade ätit ett ägg till frukost. 
 
Men väntan var värt det! Fantastiskt god mat, härlig miljö och trevlig serveringspersonal. Vi hade jättetrevligt med vår fina faster. Våra munnar gick i ett, som det alltid gör, haha. Vid kvart över 10 började vi runda av, mätta och belåtna. Tack för en toppenkväll, som alltid, kära faster ♥
 
Idag måste jag städa, handla lite nödvändigheter och sen PACKA!!! För ikväll åker faktiskt jag och Nathalie till Cornelia i Borås där även Rebecca är. Ja, eller vi landar rättare sagt i Göteborg men åker sedan in till Borås! Åååh är så exalterad! Ska bli så kul att få se hur Cornelia bor och bara ha världens bästa helg. Kommer troligtvis inte blogga men blir bildbomb på måndagen istället, det kallar jag bra kompensation? RIGHT? 
 
Nej, nu måste jag börja avrunda och börja bli lite mer produktiv. Ha en bra helg peeps så hörs vi, puss på er! ♥
 
Inne på Nybrogatan 38.
Jag tog grillad entrecote till huvudrätt. Då den var otroligt stor och mäktig fick min syster joina mig, haha.
Vi delade på en marängsuisse som var mäkta god. 
Nybrogatan 38 rekommenderas starkt!!!!