/ Life of Sofie /

Torsdag 28 Januari 16| Soon gone

Hallå allesammans! Kom nyss hem från en sak, hoppas på det bästa! Lite spännande va? Men bäst att man väntar lite och säger till efteråt istället för att säga innan och så blir det inget av saken, nej tack. Så gjorde man förut och så fick man skämmas, som att man nästan ljög eller skröt. No more! 
 
Annars, what's up?? Igår hade jag full rulle. Jag träffade Emma, åkte ut och hämtade min nya hörapparat och sedan åkte vi till Väsby C och kollade runt. Jag köpte INGENTING!!!! Så duktig, haha. Vi käkade sedan på Subway och vid halv 6 körde hon hem mig. 
 
Då bokade jag snabbt som attan biobiljetter till mig och pappa. Han och jag såg Quentin Tarantinos nya film "The Hateful Eight" igår kväll i Kista. Detta var en 2-år gammal farsdagpresent till honom, inkluderad fika. HAHA! Bättre sent än aldrig, älskar hur det mottot beskriver mitt liv så bra. Men nu har jag inga mer gamla presenter som ligger i bagageluckan. 
 
Filmen var i alla fall bra! Tarantino som skrivit den så man vet ju i princip halva handlingen, blod och våld. Men jag älskar hans filmer. Fast jag måste säga att han gjort bättre. Tyckte inte det var så mycket som hände men musiken och bilden gjorde mig inte besviken ett dugg åtminstone. Även en väldigt lång film, också ett kännetecken för Tarantino. Men jag har inte problem med långa filmer, tur att jag var någorlunda pigg igår kväll efter den långa dagen! 
 
Nu ska jag städa lite här hemma och sedan är jag bjuden på hemmagjord pizza hos Olivia, ska bli jättemysigt! Bra torsdagkväll. Sedan ska jag och Nathalie senare ikväll äntligen boka biljetter till Cornelia i Borås, i februari åker vi. Kan knappt bärga mig, saknar min Connebanan så mycket ♥
 
Nu måste jag börja röra på mig, massor att göra! Puss på er! ♥
 
Filmplanschen!