/ Utomlands /

Vilnius dag/kväll 1

Vi bilade redan till Skavsta klockan 3 och då gick vårt plan klockan 20.00 (!!!!!) men då de renoverade någon bro (?) så var vi tvungna att ha god marginal. Kändes som en evighet att komma dit men det var mysig väg. Jag var dock osäker på att inte pappa hade klurat ut något med tanke på att vi bor närmre Arlanda, men det visade sig att jag hade totalt fel. 
 
När vi kom fram till Skavsta var mina två fastrar och farbror redan där så det var perfekt. Vi lyckades få bilder och film på hans överraskade min, så himla kul att få överraska tillbaka honom, då han är överraskningsmästaren nummer ett! Vi kollade runt lite på den minimala flygplatsen innan vi satte oss på planet. Klockan går en timme senare där så vi fick inte så mycket valuta av fredagen, men hann ändå med ganska mycket ändå! 
 
När vi landade tog vi en taxi till vårt hotell, Radisson Blu Royal Astorija Hotel som låg mitt i Old Town och var så fint! Vi hade sedan en reservation på en restaurang som heter Bunte Gans och var en tysk restaurang. Mysig första restaurang och väldigt god mat! Jag och syrran hade planerat att gå ut men eftersom vi var alldeles för trötta så bestämde vi oss bara för att gå och ta en drink. Hon hade sett något på vägen som vi gick tillbaka till efteråt. 
 
Stället hette Portobello (som marknaden i London) och hade en brittisk inredning, rätt kul med tanke på att jag älskar London, haha. Perfekt för mig! Vi tog varsin cider till priset av ett här i Sverige, så bra?! Det var rätt proppfullt, turisterna jag och syrran och så verkade det som att det var alla litauiska lokalbor. Vi hade hittat ett smultronställe! Det var så mysigt. En bra avrundning på kvällen, vi hade fått ett bra intryck! När vi kom hem slocknade vi på direkten i våra underbart sköna sängar. 
 
Som jag och syrran asgarvade till denna fluga som åkte snålskjuts från Sverige till Litauen! 
Vårt fina hotell där även kungen bott! 
Inne på Bunte Gans. 
Håller i menyn och leker tumblr.
Min mat, inte så fotogenisk men god! 
Gatan vid restaurangen. Jättenära oss! 
Cider är aldrig äckligt! 
Mysiga Portobello!