/ Life of Sofie /

Lördag 25 Juni 16| Midsommardagen

Hallå i stugan! Har precis städat undan i rummet och äntligen fått någorlunda ordning. Hur kan man så bra när det är rent och städat? Verkligen endorfinkick, haha! Skumt, eller hur? Fast alla har sina skumma stunder där de mår bra och njuter. Jag mår bra när det är städat, kanske inte när jag städar, men när det är städat! 
 
Vad gjorde ni på midsommar då? Jag jobbade faktiskt en liten bit av dagen! Jobbade 5 h då vi hade öppet, gick rätt hyfsat snabbt men var inte särskilt taggad när de flesta hade ledigt. När jag kom hem hoppade jag in i duschen direkt och fräschade upp mig. När jag klev ut var det dags att börja fixa sig inför bröllopet vi skulle på! Bröllop på midsommar, check! Vi skulle bevittna Michael & Josefines bröllop, det såg vi fram emot! Som vanligt är familjen Haglund alltid sena, så vi trodde vi skulle gå in i kyrkan samtidigt som bruden, men det visade sig att vi var cirka 40 minuter för tidiga (!!!!!) då prästen var sen, haha hur kan man lyckas? 
 
Ceremonin var jättemysig och efter det var det dags för mat och fest. Jag älskar att gå på bröllop och titta på människors outfits, älskar att få inspiration och tips från "lokalbor" LOL och inte bara kändisar LOL. Även makeup- och hårtips! Nu har jag en liten aning om vad jag ska ha på mig på min kusins bröllop i Makedonien i alla fall! 
 
Maten var jättegod och det spelades bra musik, de hade ett duktigt liveband! Stötte på mycket folk som jag inte sett på ett tag och nya bekantskaper knöts. Bra midsommar trots att jag inte dansade runt midsommarstången, drack nubbe och sjöng snapsvisor. Allt handlar alltid om sällskap! När jag kom hem somnade jag direkt, jag var slutkörd och behövde få sömn innan jobb idag. 
 
Så idag har jag jobbat och det har varit full rulle. Men nu är jag hemma och ska snart träffa Olivia och Emelie, får se vad vi hittar på. Jobbar imorgon med så vi ska nog för det mesta ta det lugnt. Hoppas ni haft en bra midsommar babes, puss! ♥
 
Här kommer brudtärnorna med marskalkarna! 
Here comes the lovely bride! 
Nu är de man och hustru! 
Man blev ju bemött av en fin syn när man skulle gå till festsalen minsann! 
INSPO!!!
Inne i festsalen var det fint.
Vårt bord.
Här kommer brudparet! 
Tradition att kasta upp brudparet i luften, haha! 
Varmrätten! 
Här kommer tårtan! 
Dags att skära tårtan.
Fina Josefine & Michael! 
Mums!
Översikt från brudparets bord.