Dag 3 i Berlin, Tyskland (6 November)

Utomlands Permalink0
Vi vaknade rätt utvilade efter utgången. 12.30 hade vi tid i Riksdagens glaskupol så vi gick upp vid cirka 10.00 men var rätt slöa. Frukosten togs i lugn och ro och att fixa sig likaså. Vi var lite sena till Riksdagen men vi släpptes in ändå, de var inte så noggranna. Man fick gå in i ett gäng och sedan åka upp i en hiss med en värd.

Utsikten var inte så fantastisk som man trodde den skulle vara men det var ändå häftigt att gå runt där ute på taket och sedan in i glaskupolen. Att knäppa kort på själva glaskupolen tyckte jag var roligare än att ta på utsikten. Den var mycket intressantare! Men vi gick upp till "toppen" ändå och kollade oss runt.

När vi var klara där käkade vi på en liten restaurang i närheten. Jag hade två maträtter jag skulle äta i Berlin och det var Currywurst och Wienerschnitzel. Currywurst hade jag redan ätit så nu tog jag chansen att äta Wienerschnitzel, haha. Vi satt där och tog det lugnt innan vi begav oss mot Checkpoint Charlie. Ena sidan av Berlinmuren. Vi hade åkt till fel sida, vi skulle egentligen till östra sidan för att se själva väggen. Checkpoint Charlie är ändå intressant att se men East Side Berlin Wall är mycket bättre, enligt mig. Vi tog en fika på Starbucks innan vi tog tuben dit.

Det hade blivit rätt mörkt när vi kom dit och vi var rätt trötta så vi gick inte hela sträckan, det var lite trist. Men jag får spara vissa aktiviteter till nästa gång helt enkelt! Vi åkte sedan hem för att vila lite innan vi käkade middag. Vi bestämde oss för att äta på Brot Und Rosen en gång till innan vi skulle fara hem eftersom vi gillade maten så mycket.

Denna gång provade jag dock en annan maträtt och det var synd, för den gillade jag inte särskilt mycket, såååå störande. Så fort man väljer att "ta chanser" så blir det fanimej alltid en flopp, haha. Men vi hade i alla fall ett jätteroligt besök på restaurangen då fyra svenskar kom in och det visade sig sedan att de bodde på vårt hotell och att de kände igen oss. Tror inte att jag och Bella skrattat så hysteriskt som vi gjorde då. Vi skrattade hela vägen hem till hotellet sedan, de gjorde verkligen vår kväll. Vår kväll bestod av mobiltittande/Candy Crush i sängen, riktigt mysigt. Vi hade turistat hela dagen och var så trötta och bestämde för att samla massor med energi till sista dagen!

Frukost!!!
Vi hade en cool målning på en byggnad i närheten av oss.
Påväg till Riksdagen.
Älskar pampiga och maffiga byggnader.
Tysklands flagga i form av metallplåtar. Väldigt fint!
Uppe på toppen!
Lite av utsikten.
Fina glaskupolen.
Bästa selfiestället? LOL.
Uppe på toppen.
Food!
Checkpoint Charlie!
Hahaha, världens bästa Bella! Tyckte baristan var snygg så bad henne ta smygkort på honom. Ma brotha♥
Påväg till East Side Berlin Wall såg jag detta. Bästa hemsidan!
Så mycket historia..
Tunnelbanan hade mysiga stationer.
Inne på vår favoritrestaurang.
Min inte lika goda maträtt *buhuuu*...