/ Utomlands /

Dag 4 i Berlin, Tyskland (7 November, sista dagen)

Sista dagen var här! Resan hade gått otroligt snabbt och inte konstigt, vi var inte där så pass länge att vi hade kommit in i ett semester mode. Men vi hade ändå haft otroligt roliga dagar där tillsammans! Innan vi checkade ut så åt vi vår sista frukost i matsalen. Vi träffade även på våra svenska vänner som vi såg dagen innan på restaurangen, det var riktigt roligt! Så himla härliga människor!

När vi checkat ut och lämnat våra saker var vårt uppdrag att hitta Berliner Dom, dvs Domkyrkan. Precis som vi trodde hade vi passerat den varje dag med buss 200 utan att veta att det var den, så otroligt typiskt, haha. Vår receptionist hänvisade oss dessutom till en busstation flera hållplatser bort än den som fanns precis vid kyrkan. Snacka om dålig koll, haha!

Kyrkan var jättefin men vi gick aldrig in. Vi knäppte lite bilder utanför i det gråa och trista vädret. Effekter kan lösa bort det där sedan men inte humöret. Efter vi var klara ville jag till Ku'Damm, Berlins längsta shoppinggata. Det vi inte visste var att det bara var lyxiga varumärken, inte direkt vårt kvarter. Men vi såg restaurangen BlockHouse som våra vänner från Sverige berättat om, typ Tysklands motsvarighet till Jensen's Bofhus.

Vi drog dit och tog en låååång lunch. Det var mycket trevligt och mysigt! Vi bara satt och pratade om allt och njöt av våra sista timmar. Flyget gick inte förrän 21.30 så vi hade ändå hela dagen på oss. Den sista aktiviteten vi hade för dagen var att ta oss till Mall of Berlin.

Mall of Berlin var en riktigt fin galleria och hade ett otroligt brett utbud, men det var inte så längesen jag kom hem från en ordentlig shoppingresa så jag höll igen. Fast vi hade väldigt mysigt och avslutade vår shoppingtur med frozen yoghurt på YouFresh, det var väldigt gott.

Vi kände att klockan halv 8 var det bra att vara på flygplatsen men vi kom ifrån gallerian så otroligt sent och sedan kom inte vår buss i tid så vi kunde helt enkelt inte ta oss via kollektivtrafik till flygplatsen utan fick köra taxi, men det blev inte dyrt, så bra. Måste lära mig att ta ut lite mer marginal med tiden. Mardröm att missa ett flyg, fyfan!

Vårt flyg gick i tid men hyllorna var fullproppade så vi fick ha våra väskor under oss. Tummen ned för det AirBerlin! Men vi har haft en otroligt fantastisk weekend och jag ser fram emot att få åka på en ny resa med livets bästavän. Är verkligen så tacksam för allting! Om ni har chansen att åka till Berlin så säger jag, Go For It! Verkligen en fantastisk stad. Until next time, Berlin! ♥

Såg denna lirare när vi väntade på bussen. Hur cool cykel?!
Slående vacker kyrka!
Ku'Damm var ändå ett mysigt kvarter! Får komma tillbaka med lite mer pengar i fickan.
Vår lunch. Min hamburgare som inte ens var en hamburgare, LOL.