/ Life of Sofie /

Måndag 28 November 16| Poche 36

God eftermiddag peeps! Allt bra med er? Jag har spenderat hela morgonen på vårdcentralen för att kolla min astma. Jag fick vänta i cirka två timmar för något som tog bokstavligen talat 5 minuter, haha. Någon hade väntat i 3 timmar? Det som är så trist att vänta, men men. Nu är det gjort i alla fall! 
 
Var har ni haft för er i helgen? Jag träffade som sagt min efterlängtade Connebanan på station vid 18.00 i lördags då vi skulle ta tåget tillsammans till stan för att där möta upp Nathalie. Vi hade reserverat bord på Poche 36 som tillhör Usine gruppen. Vi skulle käka tapas! Vi beställde 3 rätter var och Nathalie och Cornelia delade även på en Sangria som jag smakade lite av, faktiskt rätt gott!
 
Det var jättemysigt och det var pladder hela kvällen. Våra munnar gick verkligen i ett och vi hade så mycket att tala om, så välbehövligt och roligt. Saknar verkligen Cornelia här i orten men dagarna man får träffa henne är guldvärda. Vi planerade lite saker som förhoppningsvis blir av!
 
Vi beställde även in efterrätt och så fick Cornelia öppna sin present, Nathalie hade glömt sin (trodde det var jag som skulle göra det, typiskt mig haha!) men Cornelia hann få sin present ändå. Tur va? När vi slukat vår dessert blev vi sugna på drinkar så vi alla tog en varsin. Sedan skulle Nathalie övertala oss om att vi alla skulle ta en varsin Hotshot, aldrig provat det förut. Smakade inte speciellt mycket men var ändå inte gott, ironiskt?
 
Kvällen var jättemysig och jag har verkligen saknat Stockholm! I så många storstäder jag varit, men ingen kan ersätta vår fina huvudstad. Älskade älskade Stockholm! Kan någon bara skänka mig en lägenhet där? Snälla, det blir kul! LOL.
 
Idag är det Cyber Monday så ska se om jag hittar något lägligt till julklapp. Jag har hamnat i julhysterin nu, japp, ni såg rätt. Jag är slav åt konsumtionen nu, fyfan. Haha, jag kan nog behärska mig! Hoppas ni fyndar något bra. Har inte hittat något hittills i alla fall.
 
Vi hörs senare sötisar, hoppas er helg varit bra och att ni haft ett mysigt första advents firande. Tänk att det redan är första advent? Tiden alltså. Puss på er! ♥ 
 
Sangria! 
Mysigt hak. 
Mina rätter. En taco med chili på högrev, baconlindad getost (önskade mer honung dock!) och örtrisotto. Vågar beställa risotto nu efter mitt fantastiska restaurangbesök i Berlin LOL!
Cremé Brulée till efterrätt. Riktigt god! 
Finisar!! 
Jag beställde en Amaretto Sour. Har verkligen hittat min drink, LÖV IT! Fick smaka Cornelias hallonmojito, den var svingod?! Tänk så lite jag kan om drinkar, haha. 
Rätt coolt att fota Hotshots. Men att dricka det? Nej, nej, nej. 
Nathalie gjorde Kylie Jenner utmaningen, men misslyckades dock... Haha, nejdå! Hon pillade visst för mycket så det svullnade upp, som vi skrattade!