/ Life of Sofie /

Mina ögonbryns evolution

Är det inte märkligt hur man tittar på gamla bilder och förstår inte att det är du som du ser? Är det där verkligen jag? Hur såg jag ut? Man måste verkligen gnugga sig i ögonen och nypa sig i armen för att veta om det är verkligt eller inte, på riktigt! Så känner jag när jag ser på gamla bilder med mina fruktansvärda ögonbryn, haha. 
 
Jag har alltid haft smala ögonbryn men jag tror det var när jag kom hem från Zakynthos förra året som jag bestämde mig för att spara ut mina ögonbryn. Jag ville experimentera lite. Jag har ju sett likadan ut så länge! Så jag började spara, men gud vilken lång tid det tog. Inte konstigt med tanke på att jag noppat mina ögonbryn sedan 5:an. Det är ett under att de till och med kommit ut hårstrån. Vissa sönderplockar sina ögonbryn och när de sedan vill ha en tjockare form finns det inga hårrötter kvar. Så man måste vara försiktig! 
 
Det jag kommit i underfund nu när jag har tjockare ögonbryn är att jag passar i det mycket bättre än smala ögonbryn. Men det är inte konstigt, man föds ju med det som passar till en! Sedan kanske man ska slipa lite på sin form, men det är en annan femma. 
 
Här är en bild på mina ögonbryn från 2010. När jag gick i 9:an och vi var på gymnasiemässan i Älvsjö. Fyfan rakt ut säger jag bara! 
Jag blev äldre men inte klokare. VILL GRÅTA, VAD ÄR DET DÄR?!
Okej, dessa ögonbryn var inget jag valde medvetet. Som ni ser är det vänstra ögonbrynet lite tunnare än det andra och det är för att jag råkade klippa bort håret!!! Jag hade ju sett tjejen som gjort mina ögonbryn klippa dem fleeera gånger och jag kände att nu klarar jag det själv. Ni ser ju själv hur det gick, haha. Jag provade ju självklart att måla dem lite tjockare men det såg bara konstigt ut, så såhär fick jag gå i cirka en månad, stackars lilla Sofie, haha.
2012. Första året i gymnasiet och de är fortfarande rätt smala men så otroligt hårt markerade, detta går inte heller hem. 
Att växa ut ögonbryn fanns inte på min världskarta.
Detta är också år 2012. Kan ni tänka er? Min syster verkade åtminstone ha sunt förnuft då och målade ut mina ögonbryn tjockare än vad dem egentligen var. Men nu när jag har riktigt hår så gillar jag inte när man målar dem för mycket, jag gillar när det ser naturligt ut. Att man ser att det är hår och att du applicerar färg som ger en illusion av att det är din riktiga färg på brynen. Det är tummen upp till det! 
2013 var mina ögonbryn en upp och ned vänd mun. En smiley med andra ord! HAHA hemskt.
Utdrag från 2014. Samma dag som jag åker till London, fortfarande inget sunt förnuft hos Sofie. 
 2015. Här har de börjat bli bättre! 
Två bilder från mina ögonbryn i somras i Makedonien. Vilken progress och skillnad, va? 
Såhär ser mina ögonbryn ut idag! En bild från Berlin. Jag älskar mina ögonbryn nu. Ögonbryn är ju också en smaksak! Vad tycker ni jag passar bäst i? ;-)