/ Life of Sofie /

Torsdag 10 November 16| Back home

Hej allesammans! Jag är tillbaka från mitt flängande nu, tro det eller ej, men man blir faktiskt trött av att resa! Berlin var min femte resa i år och jag är rätt säker på att det är den sista för i år. Man hamnar lite i en fantasibubbla när man är utomlands, tycker ni inte? Det är som att så fort man satt sig på flygplanet så inträder man även den bubblan. Det känns som det i alla fall.
 
Annars! Jag ska bjuda på inlägg och bilder från de fyra dagarna vi var där. Det har inte hänt så mycket här hemma bortsett från att jag satt fast på E4:an i 2 (!!!!) timmar igår på en 20 minuters sträcka. Dessutom vart jag kissnödig efter 30 minuter, trodde jag skulle brista ut i gråt. Ett tag tänkte jag att jag skulle överge bilen och gå ut på toa, haha!! När jag sedan skulle handla så sladdade bilen efter en liten rondell och körde in i en snöhög. Där vart jag fast, men det varade inte länge. En trevlig kille såg och kom och puttade och medan jag satte mig för att backa kom en annan man och hjälpe till. I dessa dystra tider märker man även att det finns goda medmänniskor runtom oss. 
 
Presidentvalet i USA då.. Det vill jag inte ens gå in på. Jag är förkrossad. Den del av amerikanerna som röstade på Donald Trump, jag har bara två saker att säga, å svenskarnas vägnar: FUCK YOU. Tänk att vi rev ner en viss mur för 27 år sedan och nu vill denna gris bygga upp en ny? HUR TÄNKER FOLK!!!!!!!
 
Detta kan inte vara slutet. Det vägrar jag tro på. 
 
Nu ska jag gå och skaka av min ilska med en promenad med hunden. Djur är mycket smartare än människor, garanterat. 
 
Puss! ♥
 
Helt fantastisk start på morgonen.