/ Life of Sofie /

Torsdag 13 April 17| Skärtorsdagen

God kväll raringar! Allt bra med er? Har precis varit ute och utrettat ärenden efter jobbet, känns så himla bra. Har dock lite kvar men det kan jag ta igen imorgon, har varit i påskhare ärenden och allt känns jättebra, längtar till att få se allas reaktioner. Folks förtjusningar som spricker upp i ansiktet, ovärderlig känsla. 
 
Har inte kunnat blogga mycket den här veckan då jag har haft extremt mycket i agendan. Stannade upp igår och undrar hur fan bloggerskorna gör det, det måste finnas någon assistent där hos dem, jag lovar!!!! Jag försöker så gott jag kan i alla fall. Ska verkligen försöka att bli bättre, sagt det förr och säger det igen, finns inget bättre än att få skriva av sig och försöka formulera ens känslor som snurrar runt i skallen. 
 
Idag har jag haft en extremt lång dag men den har varit så bra. Imorse hade jag lektion och drog snabbt hem som tusan för att byta om och sedan bege mig till Stockholm city med Emma och hennes lillasyster Moa. Jag hade tre timmar innan jag skulle börja jobba så var lite stressad men det la av sig. 
 
Vi åkte bil dit så det gick betydligt mycket snabbare, nästan ingen trafik överhuvudtaget. Vi parkerade på Olof Palmes väg och började vandra på Drottninggatan, 6 dagar senare efter ett dåd som splittrade hela Sverige, men förde samman Sverige ännu mer. 
 
Känslan att gå på Drottninggatan, det var så tyst. Det var en mäktig känsla. Folk stod länge vid offrernas platser och bara blundade. I en så fruktansvärd tid så är detta ändå något fint att bevittna, att jag är svensk gör mig stolt, för den respekt och ömdjukhet vi svenskar bär på är sällsynt och trots min rädsla att gå på Drottninggatan idag så kände jag mig så stark i allas närvaro. Älskade folk och älskade Sverige. 
 
När jag började vid 14.00 kom jag med ny energi och redo för ett 6 timmars pass. En tjej från poolen (folk som hoppar in i vilken butik som helst) jobbade i butiken idag och jisses vad vi klickade, verkligen så härlig tjej. Det är något jag tänkt på, hur skaffar man nya vänner när man blir äldre om man inte jobbar på något företag utanför sin stad??? Å känner liksom alla i ens egen stad? Vi blev i alla fall vänner på Facebook, kanske första dagen på en ny fantastisk vänskap? Haha, man vet aldrig! 
 
Eftersom jag blev skjutsad till jobbet direkt från city så promenerade jag hem med Mimmi trots att jag var slut i fötterna, men det var ändå en skön känsla, skön bris ute. Perfekt väder att svalkas av i. När jag kommer hem och öppnar dörren till mitt rum märker jag att det är något konstigt i mitt rum. Vad är det som ligger på min säng? Då har min älskling Bella varit här och lagt ut påskgodis så fint, trodde jag skulle börja grina. Vilken omtumlande dag, vilka känslor man kan känna. Livets liv. 
 
Nu ska jag börja förbereda mig för att nanna och suga in allt från idag. Det finns mycket ont i världen. Men i det långa loppet, så övervinner kärleken allt. Precis allt. Ett av mina favoritcitat får avrunda detta inlägg: "Darkness can't drive out darkness; only light can do that. Hate can't drive out hate; only love can do that." - Martin Luther King. 
 
Puss babes! ♥
 
 
 
 
 
Lilla Iggys minnesplats. Svenskar är så fina djurvänner. 
Vår stad!
Lilla 11-åriga Ebbas minnesplats, hoppas att du i himlen inte får uppleva den fasanfulla skräck någonsin igen.
Klottervägg full med kärleksförklaringar, älskar.
Vid Åhléns. Verkligen en säng av blommor.
Våra lejon som ska beskydda Drottninggatan.
När skylten knappt syns pågrund av alla blommor, då vet man att det är en mäktig kärlek i luften.
Sergels torg trappor var överrösta av blommor och ljus.
Kärleken övervinner allt.
Min finaste älskling!!!