/ Life of Sofie /

Torsdag 6 April 17| Det vankas vår

Hallå Stockholm!!!!! Tänkte skriva Sverige först, men det är väl lite rasistiskt, haha! Är nu hemma från Skåne och har haft det lika bra som vanligt. Denna gång var det inget event jag skulle delta i så nu fick jag all tid i världen med mina kära kusiner. Samtidigt suger det att bo så långt ifrån dem, men samtidigt vet man att man inte hade umgåtts såsom vi gör nu. Finns verkligen fördelar och nackdelar med allt! 
 
Jag har hunnit att göra massor i Malmö och det har varit strålande väder alla dagar, så himla nice! Så fort lite solljus lyser genom fönstren springer varenda svensk ut, haha. När jag kom på torsdagen så hämtade min kusin Rebecca upp mig och det var inte alls längesedan vi sågs men som jag saknat henne! Hon körde hem mig till mina kusiner George och Maria och längs bilfärden gick våra munnar i ett. Hon är verkligen en av mina bästavänner! Hemma hos George och Maria tog vi det bara lugnt på torsdagen, åt middag tillsammans, var barnsliga som bara vi kan och skrattade så vi fick ont i magen. Vi gick även en långpromenad på kvällen men gick i folktäta områden då det bara var en skjutning någon dag tidigare, fyfan. 
 
På fredagen hängde jag med min kusins kompis Hanna som jag på sätt och vis också blivit kompis med, hehe! Vi mötte upp min kusin Maria på Lilla Torg men begav oss till Möllan istället och tog en varsin dryck där. Solen sken och vi hade jättemysigt med varandra. Dessutom släppte Calvin Harris en ny låt i fredags, hur bra dag? På kvällen mötte jag upp min kusin Cecilia och hennes två vänner för att käka middag på en italiensk restaurang vid namnet Di Penco. Jag beställde en jättegod pastarätt och hade så trevligt med dem. Hennes vänner var så trevliga och vi hade så roligt. Vi skrattade så mycket att en kvinna bakom oss bad oss sänka ljudnivån, haha! 
 
Jag sov hos Cecilia på fredagen och när vi vaknade gjorde vi i ordning en riktigt brakarfrukost. Maria kom och joinade oss lite senare och sedan begav vi oss ut på stan. Vi kollade lite i butiker men vi alla var så ofantligt trötta, vet inte vart det kom ifrån? Förmodligen att vi slöade oss på Cecilias soffa innan vi gick ut, mycket farligt! 
 
Efter någon timma var vi alldeles för trötta för att gå runt så vi splittrades för att vila lite innan kvällen. Vid 19.00 tiden hade vi en reservation på en vietnamesisk restaurang som heter Nam Do som ligger vid Gustav Adolfs Torg. Första gången jag provade vietnamesiskt, supergott! Där tjattrade vi om allt som jag, Cecilia, Maria och George kan göra tillsammans. När vi käkat klart drog George hem och vi mötte upp min kusins fästmö Mina för att ha en riktig tjejkväll! 
 
Vi tog tåget till Hyllie där vi skulle besöka Rebecca som brukar extraknäcka som bartender ibland på SKAJ, på Malmö Arena Hotell. Rebecca blandade oss jättegoda drinkar och vi alla catchade upp allt som hänt. Vi hade sååå kul. Tror verkligen inte jag kan skratta så hysteriskt som jag kan göra med mina kusiner, det är sinnes! 
 
I söndags tog vi det lugnt hela dagen. Cecilia, Lucas, Mina och deras lilla Alina samt min morbror och hans fru kom och hälsade på oss. Så vi fikade och hade kul åt Alina som är rädd för hennes farfar, haha. Något hon kommer skratta åt när hon är äldre, han är verkligen världens bästa! På kvälllen åt vi hamburgare till middag och efteråt gick jag och Maria på promenad. En bil stannade mitt i vägen och föraren gick till bakluckan och pillade på något och både jag och Maria blev väldigt skeptiska. Vi trodde ett tag att han höll i en pistol så gissa om vi kutade, haha fyfan!!! Det var en bra promenad efteråt i alla fall! 
 
I måndags var jag ensam med min morbrors fru, vi åt en god frukost och gick sedan till Mobilia för att titta runt lite och tog en fika tillsammans. Jättemysigt! Maria joinade oss efter hennes skola men det vart inte långa stunden. När vi kom tillbaka hem käkade vi middag och tog det lugnt innan vi skulle gå på bio på Storgatan med Cecilia för att se Moonlight. Moonlight har fått en Oscar så jag var ganska förväntansfull men den var faktiskt inte något att hänga i granen. Den var väldigt fin men absolut inte en film jag skulle orka se igen. Vi hade kul i varandras sällskap i alla fall! 
 
I tisdags var jag ensam med min morbrors fru igen så vi fikade ännu en gång, haha brist på fantasi! Vi hade väldigt intressanta konversationer och det är alltid kul när man talar om saker som ofta inte kommer till tals. När vi kom tillbaka hem packade jag klart mina grejer och sedan hämtade min morbror mig där jag skulle äta en sista måltid med dem. Vid 18.30 körde min morbror och Cecilia mig till flygplatsen, trodde jag var försenad då mitt plan gick 19.25 och jag skulle checka in min väska samt att det tar minst 20 minuter att komma dit!!!! Men det var ingen fara, tack och lov. Vinkade sedan hejdå till dem, aj mitt hjärta. Flygturen gick snabbt och smidigt. 
 
Så, det var min Malmötripp denna gång! Får se hur lång tid det dröjer till nästa gång, hoppas inte alltför lång tid. Förhoppningsvis kommer någon kusin och hälsar på snart, så man inte hinner sakna för mycket. Fy för distans! 
 
Idag ska jag fortsätta ta det lugnt och städa mitt rum. Senare ska jag träffa min efterlängtade Emma, saknat henne! Vi hörs senare babes, puss på er! ♥
 
Fick äntligen min älskade avokadomacka och Hangover Heaven från Joe & The Juice! 
Mumma! 
Inte särskilt aptitlig bild men jättegod pastarätt med parmaskinka, parmesanost och kronärtskocka! 
Superbra Lördagsfrukost! 
Jag och Maria odlade skägg i Lördags! 
Välkommen till Malmö??? 
Inne på Nam Do.
Provade jättegoda vårrullar till förrätt! 
Tog tofuburgare till varmrätt, jag älskar tofu men insåg då att tofun i den varianten är inte lika god som stekt. 
Fint vid Malmö Arena! 
Cheers peeps! 
Min andra jordgubbsdrink, supersöt! 
Jag i Söndags med söta Alina. 
Var tvungen att köpa den här glassen för bildens skull och den blev inte ens speciellt bra, haha.. Men glassen var i alla fall supergoood! 
Att flyga vid sådana här tider gör mig verkligen varm i själen. Hur vacker är inte vår jord? Blir paff varje gång.