/ Utomlands /

Dag 1 i Nice, Frankrike

03.00 var jag uppe med tuppen! Cirka 3 timmar i sömnbagaget for jag upp som en unge på julaftonsmorgon. Packade ned det sista och gjorde mig lite i ordning innan jag och pappa åkte och hämtade upp Emma och Alexandra innan vi begav oss mot Arlanda. 06.00 gick vårt plan så vi hade 2 timmars marginal, passade perfekt. Vi käkade nattkäk/frukost på FoodMarket och pratade ivrigt på om vår resa.

Vi skulle boarda vid 05.45 men vi kom dit vid 05.50 och då såg vi att det var tomt på folk och vi blev genast skrämda, visade sig att folket varit där tidigare och att boardingen gick snabbt samt att det var lite passagerare. Agenten var påväg att kalla ut våra namn när vi var påväg dit, haha! Så när vi gick på lyfte planet nästan direkt. Skönt!

Flygtiden var 3 timmar, superskönt! Men sista timman gick jättesegt och det var så jääääävla kallt. Jag och Emma trodde vi behövde amputera våra fötter eftersom de var kalla som isbitar. Tur nog behövde vi inte det. När vi kom fram möttes vi av palmer och blå himmel, heeeeeelt jävla fantastiskt. Vi tog en buss till vår lägenhet vi hyrde och det var superbilligt och smidigt, tror dock vi hoppade av på en busshållplats för tidigt så vi fick gå en bit men det var inte så farligt. När vi kom fram möttes vi av ägarens son som visade oss runt och förklarade lite saker och ting. Jätteschysst kille!

Sedan var det dags för....... stranden!!!! Vi stannade dock på en restaurang som hette Di Piu längs strandpromenaden för lunch då vi alla var vrålhungriga. Sedan var det äntligen dags för Medelhavet! Solen gassade på och stranden täcktes av alla möjliga människor. Det fanns turisternas turister, nudister (typ), sminkade beachbabes, babes av annat slag och massa mer. En strand i vårt slag. Helt fantastiskt var det att doppa kroppen i havet, något jag inte gjort på ett år. Vi solade och badade i några timmar innan vi begav oss hemåt för lite vila, nattens icke-sömn hade satt sina spår.

Vi handlade lite på mataffären precis vid oss, fikade på framsidan och tog varsin powernap innan vi var redo för kvällen! Inte en susning hade vi om vart vi skulle käka, utan vi såg oss för och gick dit vi kände för. Tillslut hamnade vi på Le Liber'tea och vi alla var väldigt nöjda med restaurangen och dess mat. Vi satt där i minst 2 timmar och avnjöt av hela tillvaron tillsammans. Fantastisk första dag och kväll. Var så ivrig för de kommande dagarna med Emma och Alexandra! Nice gjorde sig omtyckt snabbt! ♥

Oavsett vilken tid det än är på dygnet (05.00) så ska man ha en öl innan avgång, sa Emma.
Rolig syn på Arlanda! Vi anade en svensexa då det satt ett gäng grabbar längre bort och flinade förnöjt när denna kille gick runt. Notera även mannen till höger med ett brett flin på ansiktet, han tog mig på bar gärning när jag smygfotade, haha!
Fantastiska vyer när vi åkte mot Frankrike. Satt fastklistrad mot fönstret bara för att betrakta vår fantastiska jord.
Dags att åka till lägenheten!
Promenerar mot stranden. Torget Masséna som är lite av hjärtat av Nice. Superfint och alltid smockat av folk.
Tyckte denna staty gjorde sig bra på bild. Lite udda men ack så snygg.
En bit av strandpromenaden. Den var oändlig!
The beach!
Heineken borde sponsra oss?
Påväg hem för att vila lite.
Men vi fikade mest istället.
Kvarteret vi käkade middag på var mysigt.
Jag kunde inte sluta tänka på den här salladen på nästan hela resan, då förstår ni nog hur god den var!