/ Life of Sofie /

Fredag 4 Augusti 17| VAAAACAAAY

Hallå allesammans! Jag är på sprudlande humör för gissa vad? Nu har jag semester i lite mer än 2 veckor!!! Helt jävla fantastiskt må jag säga. Jag minns i början hur opepp jag var på denna sommar eftersom det kändes som att jag inte hade ett DUGG planerat. Så fel jag visades ha! Har haft en fantastisk sommar och än är den inte över. Tror denna kommer toppa många somrar, så mycket kul som jag haft! 
 
Jag har ju varit i Götlaaaabooorg och Borås denna vecka och hälsat på min fina Connebanan. I lördags satte jag mig på ett plan mot Landvetter och väl där möttes jag av Cornelia och Sorny som så snällt hämtade mig och körde oss tillbaka till Borås. Det var inte längesen sist jag var i Borås men lika kul för det! Nu skulle jag få spendera dagar helt ensam med Cornelia, så mysigt! 
 
När vi väl tillbaka var hemma började vi fixa oss direkt för Håkan som började runt 20.30 men vi ville käka någon god middag och vara ute i god tid. Vi tog bussen från Centralstation och där tjattrade vi på som bara den. Supermysigt! När vi väl var framme skulle vi hitta någon restaurang och det var väldigt svårt. Vi irrade omkring ett tag innan vi bestämde oss för en i närheten av Ullevi, en restaurang som heter Danilo och ligger inne vid biografen Bergakungen. Vi slog oss ned och beställde det vi kände för. Jag tog en burgare som var helt okej, mättade mig. 
 
Vid runt 20.00 gick vi till Ullevi för att börja tagga inför Håkan! Hans förband var Erik Lundin som var rätt bra men hade nog föredragit Veronica Maggio typ, haha!!! Sen kom älskade Håkan!!!!!! Herregud, jag är inte en fangirl men kände för att gråta när jag såg honom. Äntligen var det min tur. Förra året skulle vi egentligen gått men vi blev ju grundlurade men i år, så äntligen! Han var heeeeelt jävla magisk. Bortom hela svenska alfabetets bokstäver, inget går att sätta ord på upplevelsen han fick alla att känna. Så bra val av låtar och vilken show han bjöd på. Han gästades av bland annat Eva Dahlgren och Amanda Jensen och alla var superduktiga. Älskar hur han alltid lyfter upp så många andra svenska artister. Hans mamma kom även upp på scenen i slutet, så fint så man blev tårögd. Han avslutade med "Nu kan du få mig så lätt" och ring mig när ni vet en bättre låt. Tack Håkan för en av de bästa konserterna jag någonsin varit på. Tack för att du är så bra på att sätta ord på känslor och hjälpt mig ur så många situationer som känts som oövervinnliga. All väntan var värt det ♥
 
På söndagen sov vi ut ordentligt och tog oss ur vår Håkan dvala. Vi mötte upp Petter, Sornys kompis för att luncha på Café Viskan. Första gången där och det var superbra! Både jag och Cornelia testade deras brunch och den var jättegod, stort utbud! Vi satt där i flera timmar kändes det som innan vi begav oss tillbaka till Cornelia och Sorny. Där körde vi frågesport samtidigt som vi drack. Que? Så smart att dricka bort hjärncellerna samtidigt som vi sätts på press, haha. Jag vann också, så mina hjärnceller kanske var säkrade trots allt! När vi började bli hungriga gick vi ned och handlade lite förnödenheter för att göra burgare. 
 
Vi käkade goda burgare och satt sedan kvar vid köksbordet och bara babblade på om allt. Allt från kroppsspråk till konstnärer till sex till sjuka upplevelser. Haha, inte riktigt en röd tråd i våra diskussioner men ack så roligt! Hade en superbra dag och kväll. Trivdes så bra där borta i deras sällskap. Magiskt. 
 
På måndagen när vi vaknade fixade vi oss för att bege oss till..... ULLARED GEKÅS!!!!! Jag tänkte, nu måste jag fanimej passa på att se stället när jag är så nära. Så sagt och gjort. Vi tankade bilen och styrde mot Ullared. Var bara en biltur på lite mer än en timme och en kvart. Gick jättebra att köra trots landsväg typ heeeela vägen. Cornelia var en grym DJ så det var en rolig biltur! När vi kom fram till Gekås skulle vi hitta en parkering bland alla dessa bilar...... Men det tog oss typ en minut innan vi hittade en plats, score!!! Då var det bara att bege sig in i varuhuset. Jag var beredd på att köa in men det var fritt fram! 
 
Å oj!!! Tror jag aldrig stött på så många otrevliga och nonchalanta människor som där. Inte för att folk sa otrevliga saker men så som folk betedde sig. Det var verkligen köra in vagnar i varandra överallt. ALLA KOMMER VÄL FRAM NÅGON GÅNG?????? Helt otroligt. Det förstörde lite upplevelsen, man kände inte att man ville se allt när det var så otrevliga människor. Men oj vilket utbud av saker och ting! Kläderna var skit men jag tycker att mycket var bra! Jag fyndade lite grejer! Men nu har jag sett Gekås, vet inte riktigt om man vill åka tillbaka. Om det kanske bättras lite. Men tycker definitivt man ska bege sig dit någon gång och se stället. Nästan obligatoriskt för varje svensk! 
 
När vi var klara där inne tog vi oss en måltid på Burger King innan vi styrde tillbaka till Borås. Där uträttade vi lite ärenden innan vi åkte tillbaka till lägenheten för att ta det lugnt resten av kvällen. Vi åt micromat till kvällsmiddag lite senare och avrundade kvällen på deras altan under filtar och massa gott på bordet. Jag och Cornelia pratade ut om ALLT. Vi hade en så bra tjejsnackkväll! Laddade på med en massa ny energi och det tror jag Cornelia också gjorde. Hon satte även igång sin MacBook som vi hade i gymnasiet där vi kollade på en massa gamla bilder och skrattade så typ tårarna sprutade. Tänk att vi känt varandra så länge nu. Helt fantastiskt ♥
 
På tisdagen var det dags att åka hem! Cornelia skulle också hem så vi flög tillsammans. Vi tog en frukost på Joe & The Juice innan vi satte oss på planet. Självklart när man väljer Norwegian var skiten försenad. Men 30 minuter senare än beräknad avgång åkte vi mot Stockholm. Vi landade efter en fruktansvärd resa, turbulensen var inte nådig. Men vi kom fram helskinnade i alla fall. Jag hade haft fantastiska dagar med min Connebanan, så tacksam för dessa minnen mitt hjärta. Detta gjorde vi bra! 
 
På kvällen begav jag mig till min killkompis för att umgås med honom. Jag berättade om min lilla resa och han lyssnade snällt på. Han babblar också mycket som mig ska ni veta, haha. Jag sov över där och dagen efter gick vi och käkade pizza till lunch ute i solen. Jättetrevligt! Efter det har det inte hänt så mycket mer, har jobbat och tagit det lugnt hemma. 
 
Nu har jag som sagt semester och jag är så jävla pepp. På tisdag sitter jag på ett plan mot Frankrike och man kan nog ta på lyckan jag känner just nu. Fantastiska fantastiska sommar. Ta aldrig slut.
 
Nu måste jag börja avrunda här och få lite saker och ting uträttade. Ska träffa Emma ikväll och mysa med henne. Hoppas ni får en bra helg så hörs vi i dagarna! Puss! ♥
 
Byyyyyeeeee Stockholm! 
Vår middag. 
Here we come! 
Redo för Håkan.
Folkhavet. 
Magisk kväll. Önskar man kunde lägga upp videoklipp. Tusen gånger bättre känsla där. 
Brunch. 
Petter hade laddat rejält inför kvällen. 
De skulle tydligen testa något starkt snus. Uääääk.
Mumma!!!!
Vackra Sverige. Någon gång ska jag bila genom detta fantastiska land och bara stanna där jag känner för. Det finns så mycket vackert vi missar här och nu. Mitt hjärta svämmades nog över lite när jag körde där. Tänk vad mycket vi tar förgivet rakt framför oss. 
Hello Gekås! 
Vi är redo!!!
Vi letar efter toaletterna, haha.
Människor. Människor överallt. 
Nej, det är inte en spegelbild. Utan det är verkligen kassor så långt ögat kan nå. 
BK time. 
Vi stannade även här på vägen hem som ligger precis vid Cornelia. Varje år har de en ny outlet och denna sommar var det NA-KD. Om ni tittar riktigt noggrant ser ni i Cornelia i hörnet, inte statyn, utan blonda bruttan! Haha, min finaste! 
Pepp på mer shopping.
Testade nya Nocco glassen. Jag har inte ens testat drickan. Man är ju såååå mainstream, haha. Men god var den! 
Massa gottis! 
Vi två ♥