/ Life of Sofie /

Lördag 5 Augusti 17| Kräftskiva

God kväll allesammans. Klev precis ur duschen och gjort alla nattliga rutiner. Känns så skönt att sitta här och veta att jag inte har några måsten efteråt, utan jag kan bara lägga mig raklång ned i bingen och sussa sött. Ser så fram emot att få sova inatt. Vet inte om jag blivit mer kärleksfull till sömn på senare år? Tillhör det äldre ålder? Någon som är lite äldre får gärna upplysa mig ifall denna teori stämmer! 
 
Jaha ja, augusti och kräftskivor är ju en oslagbar kombination. Man tillhör ju inte det sämre laget som inte tar vara på det. Så idag deltog jag i en kräftskiva som hålls i varje år. Å där är det något jag också uppskattar på äldre dar. Vad i helv Sofie..... Börjar jag bli gammal eller låter jag bara som världens tant? 
 
Det var i alla fall jättetrevligt! Innan kräftskivan har jag bokstavligen städat, städat, städat, städat och städat lite mer inför mammas amerikanska vänners besök. Observera att detta eviga städande inträffade IDAG. Låter som att det är utdelat på flera dagar och så borde det ju vara! Man blir ju utkörd av att bara städa ett rum. Observera igen att jag städade ALLA rum i detta hus!!!!! Så det var ju inget mindre än skinande rent när de var här. Tror ni morsan var tacksam? NEJ! Jag råkade nämligen välta en kruka ute i trädgården och knäcka både blomman och krukan så resten av allt jag gjort var som bortblåst. Haha!!! 
 
Nu ska jag snart lägga mig och förbereda för två långa dagar innan jag beger mig till Nice. Uppspeltheten är på en helt annan nivå. Kan ni förstå att på tisdag är jag på Franska Rivieran? Aeeeee nyp mig någon! Bloggar definitivt innan jag flyger iväg. Å så kan ni räkna med inlägg efteråt om min vistelse också. Längtar efter att få blogga om det också! 
 
Hoppas ni haft en bra helg och att den fortsätter så. Puss! ♥
 
Blir väl inte mer idylliskt än såhär på kräftskiva? 
Dansgolv är givet. 
Folk under strålande himmel. Underbart. 
Kräftor! 
Våra familjevänner har en väldigt stor mark ute på landsbygden och efter middagen satte jag mig på några blockstenar lite längre bort och bara njöt av den svala brisen och hela livet självt. Det är verkligen något annorlunda med livet på landsbygden. Utöver ingenting, Birkenstocks är fanimej det bästa köpet någonsin. Vill bo i dessa tofflor föralltid. 
Fantastisk miljö bor de i.
Kolla detta underbara växthus. Jag SKA ha ett växthus i äldre dar. Jag har kommit i underfund att jag blir så lugn och harmonisk när jag är i växthus och vem vill inte omringa sig med saker som gör en glad? Tycker inredningen är helt fantastisk. Väldigt antikt och lite stökigt. 
Vi gick och matade hästar i den fina solnedgången. Oj, vad jag saknar att rida ibland. 
The party must go on.