/ Life of Sofie /

Tisdag 29 Augusti 17| Flyg tre dagar i rad

God kväll allesammans. Kom hem för en stund sedan, mamma, syrran och Lola väntade snällt utanför Arlanda och körde hem mig. Har varit i Malmö sedan söndags natt (!!!!) och haft två riktigt intensiva dagar. Detta är alltså femte besöket i år (!!!!!!!) i Malmö och några gånger mer är inplanerade. Har nog slagit rekord detta år med flest Malmö besök, haha.
 
I söndags efter jag slutade jobbet skyndade jag mig hem fort som fan, hoppade in och ut ur duschen inom loppet av 5 minuter och packade sedan ned det sista innan jag och mamma åkte till Arlanda. Trots att jag tyckte att jag var snabb var jag ändå rejält försenad. Att man aldrig lär sig!!!!! Men fick checka in min väska mot all förmodan, hallelujah, haha. 
 
20.50 skulle mitt plan egentligen gå. 23.00 lyfte den. Woooohooo! Det var inte kul! Många sura miner hos passagerarna, förstår ju att piloterna väljer den säkraste vägen och utsätter ingen för fara (något tekniskt strul), men man kan väl aldrig låta bli att inte bli liiiiiiite sur över att behöva vänta. Det är vi svenskar sämst på. Men 00.45 var jag hemma hos min morbror och så redo för sängen. 
 
Igår så tog jag det lugnt hemma hos dem medan mina kusiner var i skolan, drog till Mobilia (ett shoppingcenter) och kollade runt lite grann innan jag for tillbaka hem. Då mina kära vänner, då var det dags för sista Game of Thrones avsnittet! Herreeeeemingud vad bra den var! Kan inte förstå att vi ska behöva vänta 2 år (!!!!!) till för nästa säsong. Gud, ge mig styrka! 
 
På kvällen var det något riktigt roligt inplanerat. Min kusin som studerar till pilot bjöd oss på en runda över Malmö stad! Jag åkte dock när det var rätt sent så då var det mörkt och man såg inte mycket, men det var så himla häftigt ändå! Vilken känsla det var att åka ett sådant litet plan, det var så mysigt! Jag var ganska nervös innan men det släppte så fort vi var i luften, hon var så duktig! Så stolt över henne! En idyllisk måndagkväll må jag säga! 
 
Idag hade jag upprop! Nu är det dags för mig att fortsätta vidare med mina studier och jag är taggad mer än någonsin. Första kriminologi kursen läser jag nu! Detta är alltså en distanskurs då det är mycket i höst jag inte kan skjuta åt sidan men det ska inte hindra mig från mina studier. Men jag kommer ändå spendera mycket tid i Malmö i höst. Sedan får vi se till våren vad som sker! Om jag fortsätter mina studier där eller här hemma i Stockholm, eller i en annan ort/stad. Har verkligen ingen aning! Tiden får utvisa det. 
 
Uppropet gick ganska snabbt och jag svävade på moln under hela tiden, det känns så bra! I alla fall nu, men sedan sitter man väl där i ett hav av böcker och undrar vad fan man gett sig in på, haha. Jag ska definitivt ta vara på den här känslan! Är så redo för ett nytt kapitel i mitt liv! 
 
Har hunnit packa upp allt så jag kan ägna mig åt annat imorgon. Är så trött nu att ögonen svider, så ska lägga mig efter detta inlägg. Imorgon kommer sista inlägget om Frankrike upp, precis i lagom tid innan Libanon, hehe! Hoppas ni haft det bra och är redo för en ny vecka! Sov så gott! Puss! ♥
 
Vårt plan! 
Off we go! 
Up in the air! 
Öresundsbron! 
Häftigt, va? 
Min kusin gjorde en utmärkt landning!
Going home. 
Tyckte denna bild var riktigt ball. Ser ut som att himlen öppnar upp sig.