/ Life of Sofie /

En liten Nyårslista

Gjorde du något under år 2017 som du aldrig gjort förut? 

Ja, det här året har nog varit det mest historiska för mig i personlig väg.

Genomdrev du någon stor förändring? 

Jag har gått ned 10 kg och det trodde jag aldrig var möjligt, men här är jag idag och jag är så fruktansvärt stolt. Att jag också börjat träna har inte riktigt varit med i min vardag förut så det har varit en stor förändring. 

 

Blev någon/några av dina vänner föräldrar 2017? 

Min barndomsvän Olivia har blivit mamma till en fantastiskt söt liten pojke!

Vilket datum från år 2017 kommer du alltid att minnas? 

25 maj, men det håller vi hemligt här, haha!

Dog någon som stod dig nära? 

Min mormor som jag saknar så fruktansvärt mycket. 

 

Vilka länder besökte du? 

Blev England för tredje gången (för mig), Belgien, Frankrike, Libanon, Norge och Malta!

 
Bästa köpet? 

Min iPhone 7 troligtvis, eller min Macbook Air. Dilemma där!

Gjorde någonting dig riktigt glad? 

Ja, har fått sådan fin uppmärksamhet i år av en jag tyckt om. Det var mycket sväva-på-rosa-moln detta år. 

Saknar du något från år 2017 som du vill ha år 2018? 

Hmm, går det att få mer timmar på dygnet? Ingenting räcker ju till! Har insett vikten av produktivitet och man får sådan kick av det och där inser man hur begränsad man är till tidens omfattning. 

Vad önskar du att du hade gjort mer? 

Festat! Jag är bara ung en gång!

 
Vad önskar du att du gjort mindre? 

Grubblat över lönlösa ting och tillåtit mig bli nedtryckt. Aldrig igen. 

Favoritprogram på TV? 

Jag kollar aldrig på TV, men måste väl varit Game of Thrones i vanlig ordning och serier på SVTPlay! 

Bästa boken du läste? 

När Hundarna kommer tyckte jag var riktigt bra. Jag kände igen en av händelserna i boken och mycket riktigt, författaren har tagit "inspiration" från John Hrons mord av nynazister. Så ofattbart tragiskt än idag. Har inte läst så mycket i år som jag velat, mycket kurslitteratur har kommit tillhands men inte mycket annat än det. 

Största musikaliska upptäckten? 

Måste nog säga opera! Jag har alltid haft en förkärlek för det men i år har jag verkligen insett vilken fantastisk genre det är, så mycket kraft och styrka i sångarna/sångerskorna. Fascinerande! Pappa fick faktiskt i julklapp av mig att vi ska gå på Kungliga Operan för en föreställning, kan ju vara lite av en gåva till mig med, haha!

Bästa helgen? 

När jag och Nathalie överraskade Cornelia i Borås, det var så kul! Å vilken rolig helg vi hade! Saknar min Connebanan så fruktansvärt mycket!

 
Vad var din största framgång på jobbet 2017? 

Oj, ingenting? Nu studerar jag och det har jag tänkt göra minst 3 år framåt. Vi återkommer till denna om några år!

Din största framgång på det privata planet? 

Att jag blivit så ofantligt modig. Jag kan knappt förstå det själv!!

Största misstaget? 

Jag har ältat alldeles för mycket, jag måste leva som jag lär. Men vissa saker tar tid att komma över.  

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 

Definitivt gladare!

 
Vad spenderade du mest pengar på? 

Skönhet med all säkerhet. 

Något du önskade dig och fick? 

Att jag skulle komma in på högskola och det gjorde jag, det är jag så glad över!

Något du önskade dig och inte fick? 

Hmm, en ömsesidig relation ett tag.  

Vad gjorde du på din födelsedag 2017? 

Vi begravde min mormor och min födelsedag var inte första prioritering. 

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? 

Hmm, det känns inte som det. Inget jag kan komma på nu. 

Vad fick dig att må bra? 

Min familj, mina fantastiska vänner, att jag gjort saker jag velat så länge och fått se så fantastiskt vackra länder! 

 
Vem saknade du? 

Min mormor. 

De bästa nya människorna du träffade? 

Många i min klass, att få gå på universitet/högskola är verkligen en bedrift, plugget i sig självt är enastående, men man får träffa likasinnade och de växer inte på träd.  

Mest stolt över? 

Förmodligen att jag vågat ge mig in i kärlekslivet, det har tagit enormt med tid men känns inte som en dag försent. 

Högsta önskan just nu? 

Att 2018 blir tusen gånger bättre! Det kommer vara svårt att toppa 2017 så det krävs mycket, men tror det finns stora möjligheter!

 
Vad tänker du göra annorlunda nästa år? 

Just nu finns det inte speciellt mycket jag är onöjd med, men förmodligen att se ännu mer NYA länder och inte vara någon till lags som kräver det. Aldrig.