/ Life of Sofie /

Söndag 19 Februari 17| Semester

Hallå allesammans!! Ett tag sedan. Ni må kanske inte ha saknat mig men om jag har saknat att yttra mig här, det är nästan inte nådigt. Jag kom i underfund för några år sedan hur bra jag mår av att skriva av mig, men trots den upptäckten så blir jag lika förundrad varje gång över hur sprallig jag blir av att skriva. Det är en fin känsla ändå.
 
Men annars! Jag är tillbaka i Stockholm, har varit det sedan torsdags kväll men blev ju tillbaka direkt till jobb på fredagen och medan jag var på jobbet kom min kusin hit från Skåne så det har inte varit mycket egentid. Men jag är inte sur över det, tvärtom! Hade bara velat skriva här lite tidigare, fast bättre sent än aldrig! Vissa ordspråk når verkligen mig på andra plan, haha! 
 
Förra veckan i torsdags satte jag mig på ett plan till Malmö och för första gången av alla Malmötrippar jag gjort så åkte jag flygbuss! Så otroligt bortskämd med alla mina släktingar som kan hämta. Hela den torsdagen spenderade jag hos min morbror och hans fru, vi åt middag tillsammans och sedan tog jag ett bad, hehe. 
 
På fredagen kom resten av familjen plus Bella!! Sååå kul att hon följde med! Som jag tjatat på henne förut att jag velat ha med henne, nu ville hon följa med på egen hand, tjatningen lönade sig! Vi hängde lite i Lilla Torg och käkade lunch på Mando's. Drog sedan tillbaka till min morbror och piffade upp oss lite innan vi åkte tillbaka till Lilla Torg för att möta upp min kusin Cecilia och käka på Tusen & 2 som är obligatoriskt för mig varje gång jag är i Malmö. Bella som inte vanligtvis gillar hamburgare älskade burgaren hon åt, inte konstigt, det är min favorit! När vi var klara hämtade min kusin Rebecca oss, som precis kommit tillbaka från Ukraina! Vi hämtade våra väskor från min morbror och tog dem till henne och hade myskväll med henne och hennes vänner. En riktigt bra dag! 
 
På lördagen degade vi bara hos Rebecca, åt god frukost tillsammans och fördrev tiden med musik och girltalk fram tills vi skulle till Heleneholms Slott vid 17.00 där det styrts upp en överraskningsfest för min morbror och kusin som blivit 60 och 18. Såklart är ingen av mina kusiner bra på att passa tider och jag blev riktigt stressad vid halv 5 när vi inte ens satt oss i bilen. Men som tur vet min morbrors fru det så min morbror och kusin kom ju inte förrän nästan 40 minuter senare. Vi släktingar stod uppradade och skrek: "SURPRISE!" när de tog av dem ögonbindelna. Älskar att överraska! 
 
Vi åt jättegoda 3-rätters och dansade som bara vi i släkten kan, älskar hur galna vi är. Mamma och pappa styrde en dansvisning för oss också, då de hade deras bröllopsfest där, blev lite sentinmental. Tänk att de varit gifta i 30 år!!! Mina älskade päron. När klockan slog nära midnatt drog jag, Rebecca och Bella till Privé för att fortsätta festa med Rebeccas vänner. Som vi fortsatte att festa där, grym musik! Blev inte världens senaste natt men om vi var helt slut? No doubts! 
 
I söndags tog Rebecca mig och Bella på kulturresa i Malmö och det var jättemysigt! Vi började med Folkets Park som fortsattes av Pildammsparken, Turning Turso, Luftkastellet (utsiktsplats) och sedan Emporia. Bella fick en rätt bra översikt av Malmö! Men tyckte hon borde fått se Rosengård också *blink blink*. Nästa gång! Efter vår lilla resa var vi svinhungriga och drog till Domino's för att prova deras pizza! Minns inte om jag testat i USA men självklart måste man stötta amerikaniseringen i Sverige, haha! Pizzorna var supergoda! De har en Domino's i Malmö men ska snart öppna en till medan vi i Stockholm inte ens har en? Stockholm, take hints! 
 
På kvällen hängde vi hos min morbror och bara myste alla tillsammans. När vi kom tillbaka till Rebecca hade vi myskväll och kollade på United 93, lägligt då Bella skulle flyga dagen efter, haha. Men en riktigt bra film! Väldigt jobbig dock! Passade på att duscha och föna mitt hår under filmens gång, allt för att komma undan, hah! 
 
På måndagen hängde vi ett gäng på Mobilia, knallade runt och tog en fika hela stora gänget. Fick ockupera många platser, haha! Käkade sedan en brakmiddag hos min morbror, min morbrors fru gör så stört god mat! Vid 18.00 tiden skulle min familj och Bella bege sig till flygplatsen, men inte jag! Vinkade hejdå till dem och när Rebecca kommit tillbaka efter flygplatsen körde hon hem mig, mina kusiner George och Maria till sig så skulle vi ha filmkväll. Kusinen Cecilia joinade oss också! Vi köpte hem chips och dipp men film blev det inte, vi hamnade i en massa babbel istället, bättre det! 
 
Vid 23.00 tiden kom Rebecca tillbaka och då körde vi hem mina kusiner och påvägen hem såg vi att det var en massa polisbilar vid närheten av henne och då kände jag mest: "Snälla, det räcker nu!". Hade varit en skjutning på Möllan dagen innan, fy. Verkar dock inte varit något jätteomtalande då jag inte såg något på nyheterna dagen efter. Jag och Rebecca hade lite kusinsnack innan vi la oss. Min fina älskade kusin! 
 
I tisdags så tog vi det lugnt tillsammans innan hon skulle iväg och jag till Centralstationen för att ta tåget till Karlskrona! Jag har nog åkt SJ tåg en gång innan, men det var längesen. Men min senaste upplevelse från långtåg var i Kanada när jag åkte från Ottawa till Toronto och den var inte bra. Så fort jag klev på tåget där blev jag illamående och så skulle jag sitta i 4 timmar till. Men mitt besök var jättebra! Faktiskt jätteskönt att åka, inte hackigt och väldigt lugnt. 
 
Tågresan tog cirka 3 h och när jag kom fram väntade jag på min killkompis som skulle möta mig. Han kom efter några minuter och tur det, trodde jag skulle frysa ihjäl! Han bodde nära stationen så det var skönt. Var jättekul att få se han igen! Vi tog det lugnt i hans lägenhet ett litet tag innan vi gick och köpte mat. Vår middag blev en jättegod marinerad fläskfilé med klyftpotatis, sallad, mangoraja och någon egengjord sås som han gjorde. Vi kollade sedan på några avsnitt av The Big Bang Theory och bara tog det lugnt i soffan. 
 
När vi vaknade i onsdags åt vi frukost och sedan begav han sig till skolan. Jag tog det lite lugnt hos honom innan jag gick ut i det fina vädret och tog en promenad. Han bor precis vid vattnet så vattnet reflekterade så fint från solljuset när jag gick där. På kvällen orkade vi inte göra någonting men lagade middag och kollade på "När lammen tystnar" som jag inte vågat se förut. Mamma har skrämt upp mig, men så farlig var den verkligen inte, mes mamma! Vi satt och babblade lite innan det blev läggdags. 
 
I torsdags så var det samma visa igen. Fast denna gång gick jag inte ut, stannade hos honom och bara chattade med kompisar, så skönt. Han kom tillbaka vid 15.00 tiden någon gång och då gjorde han scrambled eggs, var jättegott! 19.30 gick mitt flyg från Ronneby så min flygbuss gick 17.55 från närheten av honom. Halv 6 gick vi till bussen och sedan vinkade han av mig, vi hade roliga dagar tillsammans! Kul att få vara i en ny stad, men nästa gång bör jag nog se lite mer, haha. Att åka från Ronneby flygplats var nog det roligaste jag gjort, var typ lika stor som en parkeringsruta. Å jag som satt på bussen och tänkte att jag kanske kunde köpa en juice och macka på Joe & The Juice på flygplatsen, jokes on me, haha! 
 
Så det var min lilla semester inrikes, riktigt bra vecka! Sedan jag kommit hem har jag hunnit se "Fifty Shades Darker" med Bella som var helt okej, den var definitivt bättre än första men lever fortfarande inte upp till mina förväntningar. Å igår var jag ute och festade i huvudstaden med min kusin och hennes två kompisar som också är här, de kom hit för att se The Weeknd! Vi tog en drink på East innan vi drog till Solidaritet. Sist jag var där var när jag var 18, ett väldigt bra tag sedan! Vi hade en riktigt rolig natt och avslutade kvällen på McDonald's. Min pappa var en riktig hjälte och hämtade oss, världens bästa pappa! 
 
Idag har jag gymmat, tredje gången för denna vecka! Hur duktig? Jag kom hem i torsdags kväll och körde fredag, lördag och sedan idag! Har som mål att alltid träna minst 3 gånger i veckan och det har hållt i sig ända sedan slutet av december nu, känns jättebra! Körde verkligen slut mig själv på gymmet idag, lite som straff efter utgång med alkohol, haha. När jag kom hem kollade jag och Rebecca på film och nu på kvällen åt vi en lite annorlundare kladdkaka som vi bakade igår. Vi glömde titta på receptet, stod att den skulle stå i kylen minst 4 timmar, vi som tänkt äta den igår, haha. Bra bakisfika i alla fall! 
 
Vid 21.00 körde jag Rebecca till flygplatsen och vinkade hejdå, himla tråkigt. Har ju varit väldigt intenstivt nu, såg henne i tisdags och sen var det inte många dagar till innan vi skulle ses igen. Nu vet jag inte hur lång tid det tar till nästa gång, buhuu. Nu efter detta inlägg ska jag börja avrunda för denna dag och hetsiga vecka och ladda om batterierna för en ny vecka. Hoppas ni haft det lika fantastiskt som mig! Ska bjussa på bildbomb också! 
 
Blev ett långt inlägg, hoppas ni läst!!!! Hint till Stina, haha!! Efter flera år har jag verkligen inte lärt mig att summera mig kortare, men men. Just the way I aaaaaaaaareeeeee. Nej, nu måste jag verkligen dra. Vi hörs imorgon sötisar, puss puss puss på er!! ♥
 
Bästa valet på Tusen & 2. Goat's Fig som har fikonmarmelad med getost, godaste kombon!! 
Söta Lucky! 
Jag och Bella innan festen! 
Jag och min kusin Lucas! 
Fint i lokalen! 
Här kommer dem!
Min fina kusin som blivit 18! 
Förrätten! 
En kock hade nog kunnat gjort detta betydligt mer fotogeniskt. 
Supergod pannacotta! 
Det vi är bäst på, dansa! 
Dags för tårta! 
Min kusin älskar Conor, you can tell???
Älskar Privés jättediscokula! 
Folkets Park har häftig arkitektur, lite annorlunda! 
Pildammsparken! 
Fina Turning Turso! 
Öresundsbron! 
Selfie! 
Pizzaaaa time!! 
Jag och min finaste kusin! 
På tåget till Karlskrona. Skickade kärlekshälsning till alla mina vänner på Snapchat! 
Vår middag, supergott! 
Fina Karlskrona! 
Going home! 
Påväg till stan igår! 
Våra goda drinkar! 
Solidaritet. 
Barbordet som byter färg, bra partykänsla, LOOOL.