/ Utomlands /

Bryssel, dag 4

Vår näst sista dag var kommen! Vi tog en rejäl sovmorgon jämfört med de andra dagarna och sölade oss vid frukostbuffén. Det fanns två olika botaniska trädgårdar vi hade skrivit på vår to-do-list men de var tyvärr stängda under säsongen. SNOPET.
 
Men vår receptionst tipsade om Botaniska trädgården, också ett fint ställe. Så vi tog tuben dit och sprang dit under våra paraplyer som förresten sög. 60 kr för ren skit. Turistfällare!!!! Då hela stället är utomhus kunde vi ju inte njuta såsom vi skulle gjort om det var solsken. Men det var fortfarande en fröjd för ögat. Har blivit besatt av trädgårdar och paker. Tanten Sofie, haha. 
 
Eftersom vädret var kasst och både jag och Bella var sega och trötta återvände vi tillbaka till hotellet. Vi var väldigt hungriga när vi kom tillbaka och försökte beställa mat via UBEREats som fanns i Bryssel, men förgäves. Å så står det att svarsfrekvensen är bokstavligen "nu". I helvete heller. När vi kikade på menyerna blev jag jätteintresserad av McDonald's sortiment (lol) men McDonald's utomlands är ju en helt annan femma. Så om jag inte kunde få det levererat fick jag bege mig ut och hämta det själv! 
 
Bella stannade kvar i sängen så jag vandrade ensam i den stora staden. Gick på lite upptäcktsfärd också, så himla häftig känsla att bara gå utan vetskapen om vart vägen leder. Något av det bästa jag vet. Jag handlade mat från McDonald's och så handlade jag sushi till Bella. Det vägde ett ton och jag hade så ont i mina händer. Tror ni inte jag tappar min dricka från menyn, rakt ute på vägen? Hade nog skrikit rakt ut om det inte vore för att jag hade en Pepsi Max på hotellrummet, haha. Var så frustrerad när jag gick hem, tunga påsar, ösregn och världens sämsta paraply. Ska återvända och reklamera skiten, haha! 
 
Vi käkade vår mat i sängen och bara myste. Bellas sushi var tydligen svinäcklig så hon blev inte på bättre humör, haha. Men min mat var god! Vi fortsatte chilla i hotellrummet tills det blev rätt sent och då bestämde vi oss för att gå ut till restauranggatan nära oss för att käka paella. Grundlurade blev vi. Ingen god paella och världens sämsta service. Turistfällande gata fo' sure. Om någon ska till Bryssel så skriv till mig innan så ska jag leta upp den här adressen så ni för allsina dar inte går dit!!!! HÖR NI MIG?!?!?!
 
När vi kom tillbaka till hotellet började vi fixa oss lite smått för en utekväll i Bryssel! Bella fyllde år på söndagen och ville fira in det ute bland epilepsilampor och för hög decibel musik. Hade letat frenetiskt på nätet efter någon bra klubb och det fanns några som matchade våra krav. Vi bestämde oss för en klubb som hette SETT och tog en taxi dit. Klubben var inne i en mång-våningbyggnad och det fanns andra ställen där. Stället var inte bra. Musiken sög och det var inte vårt typ av folk. Så det var en kasta-pengar-i-sjön-utekväll men vi hade väl åtminstone provat stället, haha. Fyfan. 
 
När vi ringde vår taxichaufför som släppt av oss sa han: "Already?". MEN JAAA, HÄMTA OSS BARA!! Haha!! Medan vi väntade blev vi underhållna av två sköna belgare. Killarna ägde en skateboardpark och jag som vill lära mig skejta, ödet? Vi var hemma vid runt 02.00 och då slänge vi oss båda bokstavligen på sängen. Behövde ladda om batterierna för sista dagen! 
 
 
Botaniska Trädgården. Älskar kupolhuset. 
Sett från trappan.
Tänk er när snön faller, en dimmig belysning från stålampan faller så fint på snön och mörkret infaller. Då vill jag vara där igen.
Fantastiskt vackert. 
Punktligheten är verkligen makalös. 
Påväg för att köpa mat. Önskar att de där två människorna också gick i armkrok.
Testade en belgisk burgare! Denna hette typ "Macko Wacko" (haha) och innehöll det vinnande ingrediensen; guacamole. De sålde även macarons inne på McDonald's, så konstigt, haha!
Vår paella som inte var något att hänga i granen. Även om det ens var trasigt.
Men de belgiska våfflorna skojar man inte bort!!
Påväg till SETT.
Interiören i nattklubben var dock fin! 
Får kväljningar av att titta på denna bild. Finns inget värre än vodkaredbull. Frågade om de hade Amaretto Sour, jaaaaaa sa bartendern. Så häller de bara upp amaretto? WTF?! Cider fanns inte heller. Så det enda som återstod var denna skit. Önskar jag kunde dricka öl, det finns verkligen överallt.