/ Utomlands /

Bryssel, dag 5

Resan hade nått sitt slut. Vi åt vår sista frukost och packade ihop våra saker innan vi checkade ut. Vi lämnade våra väskor i deras bagagerum innan vi intog Bryssel stad. Trots att det känns säkert att lämna sina väskor där kan jag aldrig lämna mitt pass där. Fyfan, får mardrömmar av sådant. Minns när vi var i Makedonien förra sommaren och min syster frågade mamma om hon tagit med våra pass eftersom hon hade sitt i handväskan. Varpå mamma svarade: "Nej, de är kvar i bagagerummet" som inte ens hade en dörr, utan var i typ en hall med våra väskor vi gjort till en fort för att "skydda" våra saker. Jag kunde inte njuta av vår sista dag överhuvudtaget, usch. 
 
Då vi kände att vi gjort allt vi ville göra så följde vi bokstavligen näsans riktning. Spännande det med. När vi båda blev hungriga bestämde vi oss för att äta asiatiskt. Vi tänkte att vi hade hittat ett bra ställe. Ack så fel vi hade. Visade sig vara direkta motsatsen. Jag hade en klump i magen under hela vårt besök. Det kändes så konstigt. Det var bara jag och Bella samt ett annat par där inne, en mamma och hennes dotter. Vår servitör var så obehaglig och slängde ur sig så konstiga fraser. Jag kunde inte ens samtala med honom och man såg mammans ömkande blickar, nästan som att vi borde tagit oss därifrån när vi kunde. Fyfan, vad jobbigt det var. Jag hade den känslan i magen att vi var fast där inne trots att stället låg så centralt. Herregud, vad det är viktigt att inte bara gå in i bästa restaurang. Oavsett vart det än är. För människor är verkligen kapabla till vad som helst. 
 
Vi tog ju oss därifrån levande men klumpen i magen låg verkligen kvar där hela dagen. Så jobbigt. Vi strosade runt på stan och kom ju på att vi måste köpa hem någon souvenir till våra älskade föräldrar. Detta var en bra destination för dem för den perfekta souveniren från Belgien är ju givetvis; choklad! Vi gick runt i några affärer och jämförde innan vi kände att vi hittat rätt. Jag och Bella blev riktigt nöjda när vi var klara med vårt mål. En sak till vi ville hinna med var att prova churros och deras omtalade pommes. Bella tog churrosen och jag pommesen. Churrosen är ju inte direkt något belgiskt men Bella har aldrig testat det så hon köpte sig en box. Pommesen kommer i en strut och jag har för mig att det ska vara med någon sås/tillbehör för att göra det typiskt belgiskt men ingen förstod mig eftersom ingen kunde fanimej engelska, så jag fick en pommes som likaväl kunde komma från McDonald's, haha. Men de var trots allt goda och jag hade ändå testat "belgiska" pommes. 
 
När klockan slog 16.00 började vi röra oss mot hotellet men stannade vid en mataffär för att köpa lite vin till våra föräldrar. Godis åkte också ned i korgen. När jag kom till kassan säger kassörskan att jag kan gå och hämta en till Maltesers påse, man får nämligen en till på köpet. SAY WHAT??? Det är i Bryssel man ska bo, speciellt om man är Maltesers lover som mig, haha!!! Blev så paff. Bästa affären. Vid 17.00 kom vår taxi som tog oss till flygplatsen. Vi vinkade hejdå till Bryssel och satte oss på planet två timmar senare. Dock så mellanlandade SAS i Norge så vi hann andas in lite SKAM innan vi åkte vidare till Stockholm. Väl hemma så fanns det inte en enda människa i huset (!!!!!!) och jag hade inga nycklar. Då kan jag säga er att jag kände mig som mest älskad, haha. Så jag fick åka till Bella och vänta på att bli upplockad där. 
 
Men, vilken fantastisk resa vi haft. Bryssel var en oerhört vacker stad med så mycket att erbjuda. Den sagolika arkitekturen, möjligheten att kunna välja både natur och storstad på samma yta, chokladen givetvis, de drömmiga våfflorna och den fina kulturen. Så många flugor i samma smäll. Jag rekommenderar verkligen alla att åka dit. Det finns något för alla. Stora som små. Bryssel, på återseende. Tack för denna gång ♥
 
Sista dagen bjöd på regn och olika nyanser av grått. Dock var staden lika vacker för det.
Trodde jag skulle få någon sömpiller i min mat och sedan bli bortrövad. Var försiktiga där ute i vida världen! 
ÄT INTE HÄR!!!!!!
Betydligt mycket godare och säkrare, lol.
Bye for this time! 
Min favoritplats, alltid.