/ Life of Sofie /

Onsdag 7 Juni 17| Juni, du är hjärtligt välkommen

God kväll kärt folk! Det var ett tag sedan och oj, som jag saknat att skriva här. Jag vet inte riktigt varför jag har skrivit på den senaste veckan, jag har inte haft mer utöver det vanliga. Men det har varit mycket omtumlande saker i skallen och som gör en liten omställning i vardagen. Inget negativt dock! Men man kan behöva tid för att sortera saker och ting innanför pannbenet trots att man är med sig själv dygnet runt.
 
Fast nu är jag här! Hur är det med er? Det är juni så jag kan inte förvänta mig något annat än dåligt. Sommaren har officiellt startat och jag är mer än redo. Juni har startat otroligt bra och jag hoppas mina förväntningar kommer skjutas i höjden resten av sommaren.
 
I fredags var det 2:a juni och jag, Emma och Alexandra hade tänkt starta juni med en Veronica Maggio konsert på Gröna Lund. Men då både jag och Emma slutade sent så var parken stängd för gäster redan en timme innan konserten så fick vi planera om. Vi satte oss på pendeltåget mot stan ändå för att möta upp Alexandra och göra det bästa av situationen!
 
Vi hamnade på Mister French och det var jättekul! Jag har aldrig varit där innan så jag är jätteglad att vi provade något nytt och inte slutade upp på TGI Friday's, det tänkte vi göra först när vi var hungriga och griniga, men nej, envisa Sofie ville inte ge upp! Så vi vandrade till Gamla Stan och tänkte att vi provar där, jag menar, det var strålande sol, lite efter löning och fredag, det var en stor risk att vi skulle hamna upp på McDonald's, haha!
 
Men det gick jättebra och vi fick bord. Emma beställde in cava och vi skålade in sommaren, jag är så förväntansfull. Vi beställde in mat och det var riktigt gott. Jag råkade dock spilla ut mer än hälften av min cava på pommes fritsen men jag fick nya så inte så stor förlust, jag är inte direkt heller ett stort fan av cava, haha.
 
Vi hängde där hela kvällen och åt god mat och bara pratade om allt. När vi var mättna och belåtna drog vi till baren och gungade bokstavligen till musiken. Det blev inte en jättesen kväll då vi alla var rätt trötta och jag jobbade dagen efter. Men det var en bra start på juni!
 
Inte så mycket mer har hänt sedan dess, min killkompis är på besök från Karlskrona så har träffat honom och catchat upp om de senaste månaderna. Så det har varit väldigt roligt! Tiden susar verkligen förbi, sist jag såg honom var i februari och nu är vi i varandras sällskap igen, lite galet det där med tidens förmåga.
 
Imorgon ska jag jobba och så får vi se om jag hinner klämma in ett till gympass för den här veckan. På fredag börjar Summerburst helgen och jag är meeer än exalterad. Min första Summerburst! Ska bli så kul! Ska fota en massa och dela det här sedan, var så säkra!
 
Nu måste jag börja avrunda, ska göra min sedvanliga rutin och se lite Twin Peaks innan jag välkomnar John Blund. Är på avsnitt 13 på säsong 2 så snart kan jag börja kolla på nya. Spricker av förväntan!!! Vi hörs babes, puss på er! ♥
 
Mysig atmosfär på Mister French.
Dags att välja mat.
Skål min älskade bästis!
Vår mat som var en rätt man delade på två personer. Lamm som kom med jättegott tillbehör.
Crème brûlée till efterrätt. Har ätit godare.
Amaretto Sour är sedan gammalt för Sofie att beställa ute, haha. Även där har jag druckit godare, har blivit lite av en expertis gällande Amaretto Sour, haha!
Stockholm, jag älskar dig.
Gjorde jag mig tydlig? Stockholm, du är finast och jag älskar dig så. Ända in i hjärteroten.