/ Life of Sofie /

Tisdag 13 Juni 17| Summerburst 2017

God kväll allesammans. Allt bra med er? Med mig är det sådär, är lite sur. Har ju behövt blogga från pappas dator eftersom min dator krånglat ett bra tag. Men imorgon ska jag ta tummen ur röven och åka till El-Giganten för att se vad problemet är. Jag lovar, min dator innan den jag hade nu, krånglade ALDRIG. Känns som all gammal elektronik aldrig krånglade förr i tiden. Nästan som att man bygger in det i maskinvaran att det ska börja krångla efter en tid så man måste köpa nytt eller behöva betala för service. Jag lovar!!! Låter som att jag är supergammal och bitter, men det är jag nog.
 
Annars! Var någon av er på Summerburst? Jag fick ju äntligen gå! Hade mina förväntningar och det var jättekul! I fredags hämtade Emma upp mig vid cirka 12 och så åkte vi och köpte lite förnödenheter, såsom alkohol och godis. Vi drog sedan hem till henne för att börja fixa oss och vänta in Alexandra och hennes vänner från Skåne. Vi blev ett stort gäng och hade jättekul. Vi körde beerpong och beställde pizza. Vid 17.00 tog vi tåget till stan men drog till Söder först där tjejerna skulle lämna lite grejer hos Hannas pappa där de skulle sova över.
 
Vid 18.30 drog vi till Gärdet, gick jättesnabbt att hämta ut armbanden så det var skönt. Seeb spelade när vi kom in men vi var mest taggade för Steve Aoki och Axwell ^ Ingrosso. När vi var i publikhavet hamnade vi längst fram och det ångrade vi snabbt. Några killar gjorde en ring och skulle sedan ha någon slags moshbit så man fick putt hit och dit och nästan nära på att bli nedtramapad. Jävla respektlösa idioter. Vi drog oss därifrån ganska snabbt, alla blev upprörda och irriterade. Inte okej. Förstår inte att någon vakt inte heller sa till?!
 
Vi käkade sedan burgare/langos och laddade om. Det värsta med festival är nog köerna och dassen. Jag avskyr dass från roten av mitt hjärta. Det är hemskt. Men allt det roliga tog ju definitivt överhanden. Att köpa dricka från baren tog oss typ 1 h och vi alla fick dricka i omgångar, sämst system. Men annars var det jätteroligt! När Axwell ^ Ingrosso spelade tappade jag och Emma bort resten av tjejerna men vi festade loss själva och det var ett grymt avslut. Vi fick skjuts hem och somnade direkt för att ladda om till morgondagen. Tagga Summerburst dag 2!
 
På lördagen så segade jag och Emma oss rejält men vid cirka halv 5 åkte vi in till Söder för att möta upp tjejerna hos Hanna. Där drack vi lite innan vi rörde oss mot Gärdet. Vi kom dit ganska sent och denna dag var det såååå mycket folk. Jag, Emma och Hanna tappade bort tjejerna DIREKT när vi kom in. Helt otroligt! Så vi höll ihop hela kvällen men hade så kul. Började spöregna så fort vi kom in så det sög ju. Regnponchosen hann även ta slut innan vi kunde ta en så vi gick runt med plastpåsar på huvudet och såg ut som mattanter, haha. Men vi hade så kul och dansade loss till Justin Bieber i regnet! Så kul att se honom live, aldrig gjort det förr. Han var så bra! David Guetta hade avslutningsnumret och gjorde det så bra. Alla hans remixer var så bra och vi dansade som aldrig förr, trots genomblött hår och genomsura. Det var jättekul att gå på Summerburst och jag tror definitivt att jag kan gå igen, men då får det nog bli Premiumbiljett och chilla lite i loungerna istället. Men råder alla att testa definitivt! Tack för i år Summerburst!
 
I söndags firade vi min kusin som blivit 35 och sedan chillade jag resten av dagen. Behövde vila upp inför en ny vecka. Igår innan jobbet fick min syster nycklar till hennes nya lägenhet!!! En bitterljuv känsla. Vi gick dit och tog med oss lite av hennes grejer och skålade. Så glad för hennes skull. Ska definitivt crasha hennes ställe massor med gånger, vänta bara syrran! Idag har jag jobbat och sedan sett det sista avsnittet av gamla Twin Peaks! Tror inte ni kan förstå min glädje över att jag äntligen ska få börja kolla på nya Twin Peaks, I'm waaaay beyond excited!! Ska nog se första avsnittet innan jag går och lägger mig.
 
Imorgon jobbar jag och så måste jag packa efter mitt jobb, för på torsdag beger jag mig till Malmö. Ska bli så kul att åka tillbaka till min fina släkt som jag saknar så. Blir en riktigt bra helg denna med! Sommaren har inte kunnat börja bättre. Hoppas det är ömsesidigt hos er peeps!
 
Nu måste jag börja avrunda, förhoppningsvis är nästa inlägg från MIN dator. Puss på er! ♥
 
Jag och Emma var Systembolagets bästa kunder i fredags, haha!
Jag!
Beerpong!
Pizzatime!
Redo för Summerburst!
Inne på festivalområdet.
Seeb.
Zedd var bra! Å så söt!
Massor med folk.
Hur bra cheeseburgare????? Ser ut som osten är en stor plastbit, haha.
 
Jag och Hanna var glada över att äntligen fått tag på dricka!
Axwell ^ Ingrosso hade grymma visuella effekter, klart man måste knäppa en massa kort då.
Sun is shining and so are yoooooooooouuuu!!
Hyllning till vårt älskade land.
Jag älskar fyrverkerier. Vilka fantastiska bilder man kan få då. Riktigt snyggt!
Jag och Emma var vrålhungriga och behövde trycka i oss lite mat innan vi for hemåt. Snacka om att vi åt all typ av snabbmat i fredags? Haha!
Lite peeps på tunnelbanan mot Gärdet.
Jag och Emma i kön, fick underhålla oss med Snapchat medan vi stod där. Så värt!
Justin Bieeeeeeeeeeber!!!
Snacka om att man fick Bieber fever. Så himla fin!
Bästa uppträdandet till denna.
Vart har langos varit i hela mitt liv? Hur gott?!
David Guetta bjöd på show.
Här ser man hur regnet vräker ner. Gör sig fint på bild men lita på mig, inte i verkligheten!
Blöta Sofie var inte road!
Finaste Emilia med Lady.
Går med morfar och mamma. Daniel och Paulina visar oss runt i deras nya område.
Skål och grattis min älskade syster!