/ Life of Sofie /

Måndag 13 Mars 17| Filmnörd

God kväll allesammans! Kom precis hem från en långpromenad med pappa och ena hunden. Lilla Lola får ju inte gå ut förrän vi vaccinerat henne. Vet inte om jag längtar riktigt. Som hundägare måste man ju vara så oerhört trevlig jämt när man möter en annan och ibland har jag verkligen ingen lust med det. Å tji kommer jag få när jag går ut med Lola, då kommer ju alla vilja hälsa på lilla valpisen. Vilket i-landsproblem jag har och göra med! 
 
Nåja, vad har hänt i mitt liv. Igår var jag och heeeela familjen (yes, båda hundarna också!) hos min faster i stan. Vi blev bjudna på en massa gott snacks (ännu mer eloge för de där goda snittarna!!) och 3-rätters. En riktig ideal söndag! Vi fick även se min fasters nya lya och den var sååå fin! Hon har inrett den så jäkla snyggt att jag också känner mig redo att flytta ut, helst till stan, haha. 
 
När vi kom hem började jag kolla på Netflix version av Pee-Wee Herman, fråga mig inte vart jag fick för mig det. Men ända sedan jag såg första filmen med Pee-Wee och såg att det fanns en Netflix version som gjordes 2016 (!!!) så kände jag att jag måste se den. Första kom ju nämligen ut 1985 så ville se hur Paul Reuben (huvudkaraktären) såg ut i dagsläget, hehe. 
 
Såg klart filmen idag och den var faktiskt riktigt bra! Mycket bättre än första och den har faktiskt Tim Burton regisserat. Men det kan man inte tro, filmen visar inte hans stil överhuvudtaget. Pee-Wee är så himla excentrisk men tycker ni bör se den om ni gillar excentriska äldre män, LOL! 
 
Har varit ledig och passat på att träna, duschat och fönat mitt hår och städat mitt rum. Även betat av en till rulle jag velat se, en kortdokumentär också regisserat av Netflix. "De vita hjälmarna" som fick en Oscar. Var nog Oscarn som gjorde mig sugen att se, haha. I alla fall en jättebra och hårresande dokumentär. Det är väldigt obegripligt för oss som bor i Europa att se hur folket i Syrien verkligen har det. Att det sker nu! Det går inte riktigt in i min hjärna, det känns så uråldrigt att det fortfarande krigas och barn dödas. Förjävligt. Se den! 
 
Nu ska jag se på ääääännu mer film. Men sedan räcker det för resten av veckan, haha! Ett nytt Homeland avsnitt kommer ut ikväll men jag ska se på förra veckans då jag inte hann med den eftersom att jag var så upptagen av O.J. Har haft en riktigt skön måndag, jag är så redo för en ny vecka! Hoppas ni också är lika taggade som jag! Puss babes! ♥
 
Älskar innegårdar! 
Mumma! Vräkte i mig oliverna, så himla gott med oliver! 
Rastade Lady och då ser man ju Söder som bäst! 
Vår förrätt som var sååå god! Chevreost sallad/macka, wääää älskar!
Vår efterrätt som såg riktigt festlig ut, gissa vad den innehöll för vinnande produkt? Dulce de leche!!! Blir det någonsin fel med Dulce de leche? 
Sötisarna! 
Bästa Paul Reuben! 
Se se se!!!