/ Life of Sofie /

Söndag 5 Mars 17| Boda Borg

God morgon/förmiddag allesammans! Morgon till er bakfulla galningar, om ni nu inte sover minst 3 h till, förmiddag till er pigga själar som varit uppe i mer än 2 h nu! Det är verkligen något fantastiskt att vara uppe ensam på morgonkvisten, fridfullt och harmoniskt räcker inte ens till. Uppskattar morgonen så mycket mer på äldre dar, livet är rätt fint ibland ändå! 
 
Annars? I fredags städade jag heeeeela dagen, jag skojar inte att det var heeela dagen. Fast jag hann klämma in mitt fjärde gympass också, bra va? Varför det tog hela dagen var för att jag sölade rätt mycket emellan. Jag städade mitt rum invändigt och utvändigt och med alla dessa hyllor med alla prylar på så tar det evigheter att damma. Denna vecka har jag städat båda badrummet utvändigt och invändigt samt mitt rum, så jag vill inte städa för resten av mitt liv, haha. Jag är så otroligt pedantisk också så jag kan inte bara städa lite grann, utan det måste vara ordentligt. Ganska störande egenskap! Men nu är det rent och jag klagar inte! 
 
På kvällen kom mina älskade kusiner George och Maria som kommit upp till Stockholm från Malmö, var så kul att träffa dem igen trots att det inte var längesedan! Älskar när mina kusiner kommer upp, för då får man mycket egentid, hinner man inte mycket med i Malmö. Vi myste och försökte lägga oss tidigt då vi skulle upp tidigt på lördagen för att åka till.... Boda Borg! 
 
Så igår ringde klockan vid 07.00 men de andra kom inte upp förrän 07.30 och då visste jag att vi skulle bli sena till min kusin men det hade han säkert räknat med. När vi är ute på motorvägen vid 08.00 så ringer han och säger att vi får fortsätta åka eftersom vårt samåk inte hinner vänta på oss. Då ska jag köra hela vägen till Boda Borg som ligger i Nyköping! Jag var nojig först för det var otroligt långt bort men sedan kom jag på att jag var ju jag! Någon gång måste bli den första och så vill man ju sätta sina "kunskaper" på prov. 
 
Så vi fortsatte åka, men när vi kommit lite längre bort än Huddinge så stöter vi på min kusin i trafiken! Det var verkligen en rolig syn, som jag och min kusin skrattade när vi båda tittade ut genom fönstret helt slumpmässigt. Så det blev bilkaravan, tur det, det gick inte bra att läsa av kartan dit på vår sida, haha! Vi åkte fel rätt många gånger men till slut kom vi ju rätt när vi såg min kusin på motorvägen, lol! 
 
När vi är framme möter vi min kusins frus syskon och dess partner och alla deras barn. Vi var så många! Vi blev uppdelade i lag och fick äntligen göra questarna! Det var första gången jag var på Boda Borg och vilken häftig upplevelse. Jag är redo för Fångarna på Fortet, hallå TV4??? Haha! Verkligen en rolig dag, kul att röra sig på en fritidsaktivitet också! Inte bara något man ska tvinga sig själv till! 
 
Så var det där att bila hem i 2 h också... Men det gick bra och rätt snabbt! När vi kom hem hade mamma fixat i ordning en jättegod middag så vi alla avnjöt den tillsammans, riktigt mysig lördag! Lite senare begav jag, mina kusiner och brorsan till ICA för att handla lite gott till vår filmkväll, kvällens rulle blev Johnny English. Gör mig aldrig besviken! En riktigt bra lördag, hur har er helg varit? 
 
Idag fyller min mamma år, grattis min älskade mor! Så det kommer hit lite folk och vi ska mysa allesammans. Kan verkligen inte bli bättre än med min älskade familj, våra nära och kära och mina bästa kusiner. Riktigt fulländad födelsedagsfirande, jag är nog gladare än mamma, haha! 
 
Nu ska jag börja avrunda, ska hinna baka något innan alla kommer. Hoppas er helg varit förträfflig och att er söndag blir toppen! Puss på er! ♥
 
Tänk att de förvandlat ett helt bostadshus till en massa rum fyllda av galna utmaningar, istället för att riva det, kul va? 
Som sagt, vi var inte lite! Detta är bara min kusins frus syskon, deras respektive och barn. Å alla var inte ens där! 
Bjöds på tacobuffé! 
Dags för resultaten! Mitt lag kom på andra plats, snopet.