/ Life of Sofie /

Tisdag 21 Mars 17| Tillbaka men sjukare än vanligt

God eftermiddag peeps! Vilken befrielse att få kunna skriva här utan någon stress i kroppen. Behövde koppla bort datorn och bloggen ett tag för de två senaste veckorna har jag haft så otroligt mycket att göra och varit så otroligt stressad. Minns att när förra veckan började så längtade jag redan till denna, illa! 
 
Men nu är alla tråkiga saker slut och det är superduper skönt! Fast bara tråkiga saker har jag inte gjort, förra veckan så fick jag äntligen se La La Land! Den var så bra! Min favoritgenre är verkligen musikaler, älskar verkligen "körmusik" och det stöter man ju på rätt mycket i musikaler. Tror det är främsta anledningen att jag älskar musikaler! Jag vill så gärna gå på gospel bara för att få sitta och njuta av alla människors olika toner, haha kunde man tro det om mig? 
 
Igår så hade jag även en syskondag med mina syskon (givetvis) och var på Mall of Scandinavia. Vi käkade snabbt på MAX innan vi gick till biografen för att ta på oss lite gottis och sedan se Skönheten och Odjuret! Hade varit väldigt exalterad för den med. Den var såååå bra!! Å också musikal!! Har varit i bioparadiset den senaste veckan, haha. 
 
Idag vaknade jag upp jättesjuk och jag lovar att det är från när jag såg La La Land, i början när vi satte oss i biosalongen var det kolugnt men under filmens gång så frös jag något så inåt helvete och började tillslut snora och känna mig helt kall!!! De stängde förfan av värmen! Jag vill ha tillbaka mina pengar SF!!! Haha! 
 
Men det är väl lite skönt att vara sjuk också, föräldrar som uppvaktar en och bara få ligga och dega i sängen. Jag som alltid är på språng och gillar egentligen inte att sitta still behöver väl egentligen det här då och då. Började kolla på "Borta med Vinden" igår också så den har jag sysselsatt mig med ganska mycket idag. Den är nästan 4 h!!!! Har sett nästan 2 h och inte konstigt att den fått så många Oscar, den är såååå bra!! Se den om ni har mycket tid att döda, som jag har nu, haha! 
 
Nej, nu ska jag avrunda och läsa lite tänkte jag. Lånade lite nya böcker från biblioteket igår, mycket från Tomas Tranströmer, är väldigt nyfiken på honom. Ska se vad jag tycker, vad jag fått för intryck hittills så är han otroligt djup, läste någon dikt av honom för någon månad sedan och jag hade ont i magen hela dagen. Otroligt vad författare kan göra för avtryck hos folk! 
 
Hörs senare babes, ingen riktig puss denna gång, vill inte smitta ner er. Cyberpuss! ♥
 
 Ryan Gosling är såååå sinnessjukt snygg!!! 
Sååå bra skådespelare i denna film! Älskar Emma Watson. 
Min blogg borde bli en filmrecension sida????? Haha!!