/ Life of Sofie /

Fredag 12 Maj 17| Krångel krångel

God kväll allesammans. Igår kväll hade jag tänkt blogga men efter motstånd från datorn gav jag upp, jag orkade inte efter en lång av strider. Jag hade jobbat och sedan körde jag ett sent gympass. Anammar Sofie fanns inte riktigt på världskartan. Men idag tänkte jag fan inte ge mig, trots strul från datorn återigen. Jag vet att fråga pappa om hans dator kommer betyda en evighet av tjat, men som sagt, ikväll tänkte jag inte ge mig och det var nästan som att universum var med mig, för jag behövde inte ens tjata i mer än 2 minuter! Hurraaaay!!
 
Jaha ja, vad har hänt hos er? Hos mig har det inte hänt något särskilt märkvärdigt. Livet har rullat på som vanligt. Har jobbat och hunnit med tre gympass, så himla skönt att veckans tre måsten-gympass är avklarade. Kanske till och med hinner klämma in ett fjärde gympass, vi får se! I förrgår märkte jag att jag inte hittade min ring så skrev till Cornelia direkt om ett väldigt svagt hopp om att den kanske finns kvar i Borås, minns att jag hade den på vår utgång, utgång med små accessoarer = noooooo way in hell. Hon svarade att hon inte sett någon.. Jaja, hoppet fanns ju knappt från början.
 
Men ikväll skrev hon att hon hittat en silvrig ring och jag bad samtidigt som jag skrev: "Måtte det vara min ring!" och visst var det min ring!! Huuurrraay!!! Så det var höjdpunkten ikväll, haha. Höjdpunkten för dagen var nog när jag och min kollega Mimmi drog och käkade sushi till lunch, så himla gott och riktig fredagslyx. Dessutom när vi kom tillbaka hade vår kollega som precis börjat tagit med sig fredagsfika, chokladflarn och hennes svartvinbärskaka som jag älskar, så himla gott!! Efter jobbet så drog jag till ICA och hämtade ut mitt paket från Apotea. Pratade med en tjejkompis som studerar till hudterapeut häromdagen med stor vädjan om hur jag ska hantera mina torra ögonlock. Så hon berättade om (troligtvis) allt jag behövde veta och rekommenderade produkter till det. Så jag beställde en ny hudvårdsserie som jag hoppas gör under med både ögonlocken och min hy! Är så exalterad att få prova den. Jag tror jag blivit gammal när jag blir förnöjd över att få testa nya hudvårdsprodukter, det hade 18-åriga Sofie aldrig trott!
 
Nu ska jag städa mitt rum lite grann och sedan läsa innan jag ska sova. Jobbar imorgon också men klagar inte för det, har roligaste kollegorna som gör dagarna så bra! Vi hörs senare peeps, ha en bra helg! Puss på er! ♥
 
I förrgår bevittnade jag denna coola scen. När jag skulle dra hem såg jag att en tjej hade exakt samma hänglås som mig och det är nog inte så vanligt med detta gamla hänglås. Jag och pappa tog en promenad lite senare på kvällen och då sa jag: "En tjej hade exakt samma hänglås som mig på gymmet idag, precis bredvid mitt skåp! Coolt va?". Varpå pappa svarar: "HÄNGDE ni sen????" med världens flin. Typiskt pappas kommentarer, haha!
Så gott!!!