/ Life of Sofie /

Söndag 14 Maj 17| Tre Valv

God kväll bloggen. För cirka 40 minuter sedan trodde jag att jag skulle somna för natten, men under en millisekund fick jag världens energi och då reste jag på mig direkt och tänkte att jag var tvungen att ta vara på det, för under den millisekunden fick jag dessutom världens uppenbarelse! Att om jag gör sakerna jag behöver göra idag kan jag vila ut mer imorgon, smart va???
 
Hur har er helg varit? Jag jobbade igår till 17.00 och klockan 18.00 skulle jag och min familj befinna oss i Gamla Stan, då vi alltid är tidsoptimistiska i den här familjen kan jag väl lika gärna bli schemalagd så vi ALDRIG kommer i tid, haha! Men jättesena blev vi inte och vår sittning försvann inte heller, winwin!
 
Vi skulle fira min faster som blivit 50, en riktig milstolpe! Coolt med en ny era och att inte se en dag ut över 30, blink blink kära faster! Vår reservation var på Tre Valv och där har jag inte varit förut, kul att prova ett nytt ställe! Det bjöds på 3-rätters och maten var jättegod. Min faster från Dalarna kom ned också, så det var jättekul att träffa henne också. Sist var på vår resa till Litauen förra sommaren!
 
När vi käkat klart drog vi hem till min faster för att käka tårta, skåla med bubbel och kolla Eurovision. Är det bara jag som inte fastnat för Eurovision? Ett fint koncept ändå att många länder samlas under något så lyckligt som musik och sång, men tycker fortfarande det är rätt trist. Kul att vi kom på 5:e plats ändå, rätt bra! Min faster fick öppna presenter och jag må säga att en resa till Malta inte är illa! Så dit blir årets släktresa, så himla kul att få samlas alla igen och upptäcka ett nytt land tillsammans, samtidigt som vi äter god mat och njuter (av det jag fått höra) av det fina landskapet. Är så exalterad! Tack för en toppenkväll världens bästa faster!
 
Idag har jag jobbat och jobbat över två timmar åt min kollega, men det gick snabbt! Viktigt att ställa upp för varandra! När jag kom hem glodde jag på det senaste avsnittet av SKAM och bara segade framför datorn. Har inte hänt så mycket mer sedan dess, tagit en dusch och städat mitt rum.
 
Nu ska jag börja avrunda. Är fortfarande rätt pigg så ska nog uträtta lite mer saker, vilket gott samvete man kommer somna med ikväll då! Så får man ladda om batterierna för en ny vecka, från att ha gått till att starkt ogilla måndagar så fullkomligt älskar jag dem. En ny start!
 
Hoppas er helg varit bra och att veckan startar bra! Puss på er! ♥
 
Alla fina gränder och gator i Gamla Stan gör mig förälskad på nytt. Jag tror jag aldrig slutar förundras över vilken vacker huvudstad vi har.
Bara jag som märker att det står Panem på väggen? AKA landet i Hungerspelen??
Dags att beställa mat.
Toast Skagen tog alla till förrätt, alltid en vinnare!
Plankstek till huvudrätt tog jag, supergod!
Hallonsorbet i ett väldigt kreativt upplägg. Vet ju exakt hur mycket glass jag åt igår, ha!
Mysigt valv!
Kan jag få bo i en sådan här byggnad sen?
Pratade om Verka Serduchka och att jag älskat honom i alla år efter han vann Eurovision och plötsligt som det är så dyker han upp där på tv-rutan!!! Dessutom med sin stjärna på huvudet!! Skrattade så mycket! Bästa Verka Serduchka!!