Söndag 7 Maj 17| Överraskning för Cornelia!

Life of Sofie Permalink0
God kväll allesammans. Allt bra med er? Med mig är det toppen! Jag har haft en riktigt panghelg som jag kommer leva på så länge. Har verkligen laddat om batterierna för ett bra tag. Ska berätta allt för er och bevara dessa roliga och fina minnen här på bloggen. Så fort man behöver ny energi går jag in och läser allt roliga!

Så i fredags mötte jag Nathalie på Arlanda vid cirka halv 7 för att käka innan vårt plan skulle gå till... Göteborg! Vi skulle till Borås för att överraska Cornelia, då hon är en av mina läsare så kunde jag inte skriva det här. Jag och Nathalie bestämde oss för att käka på MAX då vi båda var riktigt sugna på burgare. Väl på MAX ser jag i ögonvrån att någon kille (väldigt lång!) ställer sig väldigt nära. Jag tittar upp och ser min kusin André! Det var ganska roligt! Han skulle till Malmö, kul att ses!

Halv 9 gick vårt plan och jisses vad flygtiden gick snabbt! Redan 5 över 9 säger piloterna i högtalaren att de är beredda för landning. Jag blev först väldigt nojig när det hördes röster ur högtalarna redan då. Den beräknade tiden är ju en timma. Men det var inga jobbiga nyheter, snarare väldigt sköna! Vår taxichaufför var på plats så vi begav oss mot Borås!

Vi hade styrt upp allting med Cornelias pojkvän Sorny och han var så hjälpsam! Han gick ut och öppnade porten för oss så att vi kunde överraska henne rejält. Det var så kul att få se Cornelias ansiktsuttryck! Hon blev väldigt överraskad och det var exakt det vi hade hoppats på, haha!

Fredagskvällen spenderade vi i soffan och bara babblade på om allt som hänt på sistone. Det var så mysigt att vara vi tre brudar och bara tjattra på om allting. En idyllisk fredagskväll! Vi la oss rätt sent trots att Cornelia skulle jobba tidigt morgonen efter men lite sömn har nog ingen dött av, blink blink.

När jag och Nathalie vaknade på lördagsmorgon begav vi oss ut på stan för att kika lite i affärer innan vi mötte Cornelia efter hennes jobb. Blev lite shopping på Systembolaget och ICA innan vi drog oss hemåt för att vila lite och lyssna på musik innan Sornys killkompisar skulle komma vid 6-hugget. Vi lyssnade på massa blandat musik och varvade dans med babbel.

Vi alla tog en varsin dusch och fixade oss för lördagskvällen. Vid 6 kom nästan alla och jag träffade dem förra gången, verkligen jättehärliga och snälla killar. Vi drack, lyssnade på musik och babblade. Vid 9 hade vi en bordsreservation på en italiensk restaurang som heter Vinci med Cornelias två tjejkompisar. Jättekul att få träffa Cornelias vänner i Borås! Maten var supergod och sällskapet var lika bra.

Vid halv 12 drog vi till X&Y, en nattklubb som jag var på förra gången. Där mötte vi upp Sorny och hans vänner för dans och mer dricka. Sååå bra kväll och natt! Kan inte minnas sist jag skrattade sådär mycket som då. Klubben stängde tyvärr rätt tidigt, redan vid 02.00 men vi fortsatte kvällen med McDonald's och massa skratt på hemvägen. Det finns verkligen så roliga människor här i världen!

Två av Sornys killkompisar följde med hem igår natt men när de väl var hos dem börjar de snacka om att dra till flygplatsen och ta en sista minuten. Jag fattade ingenting och min trötthet övervägde nyfikenheten. När jag vaknade imorse har de dragit till flygplatsen och åkt till Paris!!!!! Hahahaha!!! Det bästa jag hört! Verkligen något man måste ha på bucketlistan. Att efter en utekväll dra till flygplatsen och dra till första bästa ställe, haha!

Idag så sov vi ut, drack Pepsi Max till frukost (i alla fall jag, lol) och sen handlade vi godis på ICA innan vi drog till ett burgerställe som heter TUGG för att hämta vår mat. Ville prova stället förra gången jag var där men då var det fullproppat men nu fick jag äntligen testa burgarna. Supergoda var det! Värt väntan! Hela söndagen så degade vi i soffan, åt burgare, kollade film på tv, lyssnade på musik och babblade på som vanligt. Halv 6 kom vår taxi och då sa vi hejdå till Cornelia för den här gången, vilken jävla panghelg. Två ord summerar denna helg: "One-Man show" och "TJÄÄÄÄNNAAA". Nathalie och Cornelia hajar, haha! Har haft så otroligt kul!

På flygplatsen hängde jag och Nathalie på Joe & The Juice innan vårt flyg gick. Denna gång fick vi inga platser bredvid varandra, utan det fanns bara mittenplatser!!!!!! Vi fick i alla fall sitta en rad bakom varandra. Inte nog med att jag hade mittenplats utan herren bredvid mig hade en fruktansvärd andedräkt. Den längsta timman i mitt liv!!!! Men annars var det en smidig flygresa, det tackar vi för.

Nu är jag så redo för en ny vecka och nya saker att se fram emot. Ska bjuda på en bildbomb och sedan ska jag lägga mig i sängen och sova. Hoppas ni haft en lika bra helg som mig och är laddade inför en ny vecka! Puss på er! ♥

Käk på MAX.
Fin solnedgång fick vi bevittna från flygplanet.
Vandrar i Borås centrum.
Nathalie körde rejäl uppladdning för kvällen!
Albin och Petter fick köra en part två på denna bild, då vi tog en identisk förra gången.
Petter njöt av festen.
Vi tog en taxiresa till Vinci som tog bokstavligen två minuter, så värt, haha!
Jag beställde en oxfilépasta som var superdupergod!
Inne på Vinci.
Vi alla tog en varsin drink innan vi begav oss till X&Y. Blev sjävklart favoriten Amaretto Sour.
Inne på X&Y.
Massa drinkar.
TUGG time!
Jag och Cornelia var taggade på burgare.
Supergoda! Jag tog en med chevrecreme, rostade valnötter, honung och ruccola. DRÖMburgaren.
Hangover Heaven är alltid det jag beställer, så gott!!!
Tackar SAS för skön flygning!