/ Life of Sofie /

Torsdag 16 November 17| HOME

God kväll allesammans! Kom hem för en stund sedan! Tog sista flyget med SAS, så landade vid runt 21.00 tiden på flygplatsen. Men sedan ett tag tillbaka har jag knappt landat något på terminal 4 när vi kommit fram (inrikes) utan vi får alltid transportera oss med buss till terminalen. Man märker verkligen att Arlanda expanderar, med tanke på all flygtrafik! Lite jobbigt, för man vill helst bara komma hem men samtidigt är det jättekul! Heja Arlanda! 
 
Nu är jag Stockholm bound igen. Haft en otroligt hektisk dag vill jag tala om. Imorse när jag vaknade så kom jag på att vattnet var avstängt, från 08-15, woohoo!! Vid sådana tillfällen märker man hur otroligt indirekt beroende man är av saker och ting. Såsom tillgång till kranvatten, jösses vad vi tar det förgivet! Jag åkte till och med till skolan tidigare för att jag var så kissnödig, haha! 
 
Väl i skolan träffade jag på min grupp för att finslipa vårt grupparbete lite, det vankades redovisning idag. Nu har det nästan blivit vardag med redovisning jämt, undkommer det sannerligen inte! Fast jag vet inte ens om ju fler redovisningar leder till lättare och ickenervösa talare? Haha, tror ej det! Men det gick bra för vår grupp! Vi var först ut så vi kunde sitta och njuta sedan! 
 
Efter skolan begav jag mig hem och åt rester av potatisbullarna, mums!! Har fått så god mat de senaste dagarna. Var bjuden på middag hos min kusin Cecilia igår, hon hade gjort enchiladas med tillhörigheter! Herregud, mina smaklökar dansade av lycka! Så otroligt gott! Vi hade en väldigt mysig kväll, kusinsnack och mys! Efter jag slängt i mig potatisbullarna började jag röra mig mot bussen. En helvetisk resa igen. Kan man få ha en assistent när man reser? För det behöver fanimej jag, att packa lätt finns inte på min världskarta. Jag kom fram till flygplatsen i alla fall, trots min grinighet hälften av resan, haha! 
 
Kom hem till ett otroooooooligt stökigt hem! No joke! Vi byter golv nere i undervåningen så det tog ett tag innan jag hittade min säng (lol!!!) men nu befinner jag mig på den! Är fortfarande förvånad att jag inte sitter i min datorstol! Att sitta här är sådan underskattning! Måste försöka bryta den vanan att jämt sitta i min datorstol, just för att det är ett skrivbord och en inofficiell (?) plats för DATORN. 
 
Jaja, ska börja göra mig redo för sömn. Ska bli så skönt att få sova i min egen säng, sooooom jag saknat den! Min lycka nu! Vi hörs senare, puss puss!!! ♥
 
MUMMA!!!