/ Utomlands /

Måndag 23 Oktober 17| Hurtigruten!

Hallå allesammans! Nu sitter jag här vid ett litet bord med ett hyfsat stort panoramafönster, nära Urke som vi precis lättat ifrån. Vår resa är att vi åker norrut, från Bergen till Kirkenes. WOW, säger jag bara! På lite mindre än ett dygn har jag hunnit uppleva så mycket vackert. Tänk att vårt grannland Norge har såååå mycket att erbjuda? Jag är rätt paff över denna natur, det är inte nådigt! 
 
Igår gick vårt plan från Arlanda 11.50 till Oslo där vi skulle mellanlanda. Efter cirka 30 minuters försening fick vi kliva på planet till Bergen. Gick blixtsnabbt, tror det tog cirkus 30 minuter hela flygningen. Så skönt! Bergens flygplats var sååå fräsch? Otroligt modern, kändes som den byggdes upp precis innan vi kom, haha. Utanför flygplatsen väntade vår transfer som skulle ta oss till Hurtigruten! 
 
Bergen var makalöst vackert, jag är lite ledsen att vi inte fick uppleva det så mycket mer, men då vet man vart man ska om man ska till Norge igen! Vi fick gå igenom lite säkerhetsrutiner innan vi klev på. Väl ombord fick vi inte våra hytter förrän 1 timme senare så vi utforskade lite och väntade in det. När vi fått våra hytter, ställt in våra väskor drog vi direkt till middagen. Vanligtvis är det A la Carté på middagen, men nu var det buffé. Bjöds på en massa gott! Men jag vet inte riktigt om jag gillar buffekonceptet, man äter ju mer än vad man orkar? Å slänger så otroligt mycket mat? Äääe, föredrar nog A la Carté alla gånger. Men jag klagar inte över gårdagen dock! 
 
20.00 lättade vi från hamn och då stod vi ute på däck för att se, men då det var mörkt var det inte så mycket att se, trist. Härligt att stå där ute ändå! Resten av kvällen bjöds det på lite mer information och sedan ägnade jag resten av kvällen åt att läsa. Hamnade inte i säng förrän 01.00 och då var jag svintrött! 
 
Vi vaknade vid 08.00 idag och då trodde jag att det var ett skämt, icke. Käkade lite frukost, gick ut på däck för lite svalkande luft och sedan gick jag och la mig 2 timmar, för att kunna klara mig hela den här dagen. Jag vaknade i tid för den sista halvtimmen av lunchen, slängde i mig den och sedan bestämde vi oss för att gå av där vi var, Urke hette fjorden. Sååå vackert! Vi fick spendera en timme där så vi gick runt, knäppte lite bilder och njöt av landskapet. Pappa började babbla om att hit ska han tillbaka och checka in på hotell, å då är detta bara vårt första stopp! Han kommer lägga till minst 20 stopp till, haha! 
 
Nu ska jag strax avrunda och sedan plugga lite. Vill inte ligga i lä i mitt plugg, så det blir en hel del läsande. Tänkte kanske bege mig mot gymmet sedan, tror man gymmar med utsikt, hur nice? Blir nog lite lättare att träna då! Bjussar på en bildbomb först! Puss på er! ♥
 
SKAMfeber!!
Oslos flygplats var sååå fin! Arlanda, take a hint! 
Flyger över Bergen! 
Ball miljö runt flygplatsen! 
Vår transfer! 
Fyndade denna på TaxFreen, haha!!
Här är vårt fartyg! 
Inne i restaurangen. 
Gott och blandat. 
Nu lättar vi. 
Pool och jacuzzi för alla ickebadkrukor! 
Frukost! 
Kliver av i Urke. 
En fantastisk upplevelse att få vara här. 
Kunde inte sluta fota fåren, haha. Fantastiskt fina djur! 
Otroligt vacker ström! 
Förmodligen deras enda mataffär, haha...
En väg till oändligheten? 
Hänger nog med pappa hit och upptäcker Urke lite mer! 
Kunde som sagt inte sluta fota.
Kan tänka mig vakna upp till denna vy.
Där har vi vår båt! 
Å vår sekundära båt! 
Min vy!